אחרי חודשים של מחאה: בפרקליטות יש רק תיק אחד על סיכון חיי אדם בחסימות כבישים

אחרי חודשים ארוכים של חסימות כבישים בניגוד לחוק, נציגי הפרקליטות חושפים בכנסת כי הם בוחנים רק מקרה אחד של סיכון חיי אדם | 4 כתבי אישום בלבד לחוסמי כבישים ב-2023

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/06/23 11:51 ז בתמוז התשפג

אחרי חודשים של מחאה: בפרקליטות יש רק תיק אחד על סיכון חיי אדם בחסימות כבישים
אלפים חוסמים את איילון ומבעירים אש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על רקע המחאות וחסימות הכבישים ברחבי הארץ ובעיקר במסגרת המחאות נגד הרפורמה המשפטית ובעקבות דרישת תנועת אם תרצו, רגבים וחברי כנסת מסיעות הימין, כינס הבוקר (ב') ח"כ שמחה רוטמן דיון מהיר בוועדת חוקה בנושא "מדיניות חסימת הכבישים של משטרת ישראל ואופן יישומה בהפגנות המתקיימות לאחרונה". 

אנשים אחרים: רק תיק אחד בנוגע לסיכון חיי אדם

במהלך הדיון חשף נציג הפרקליטות: "עד כה הגיע אלינו מהמשטרה תיק אחד בנוגע לסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה". נציגי המשטרה הוסיפו ואמרו כי במהלך 2023 נעצרו 626 חשודים בנדון מכלל ההפגנות ומתוכם הוגשו 4 כתבי אישום בלבד, "כאשר אין בנתונים אבחנה מאיזו מחאה העצורים.
והוסיף "איילון הוא ציר פינוי חיוני בשעת חירום".

מתן פלג, יו''ר תנועת אם תרצו אמר בדיון: ''אכיפה בררנית היא פשע בלתי נסלח של הפרקליטות והמשטרה. לא ייתכן שנערות בנות 14 ייעצרו ויושלכו לכלא, בעוד שכעת אלפי מפגינים חוסמים כבישים, ראשי המחאה מצהירים על מרד ומרי אזרחי ויש אפילו הקוראים לסרבנות, ולא משלמים שום מחיר פלילי על מעשיהם. די להנחות לאנרכיסטים".

מחאה נגד הרפורמה

מחאה נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"משטרת ישראל נותנת יד לאנרכיה ברחובות", אומר עו"ד בועז ארזי מתנועת רגבים. "לאורך חודשים אנו עדים לכך שהמשטרה עצמה מייצרת כאוס: חוסמת כבישים שעות ארוכות לפני תחילת ההפגנה, או חוסמת אותם גם כאשר יש קומץ מפגינים בלבד. כך המשטרה מאפשרת שוב ושוב למפגיני השמאל לעצור את עורקי החיים, כשעד היום נעצרו מפגינים בודדים ולא הוגש ולו כתב אישום אחד והמפגינים באצטלה של "אבירי הדמוקרטיה" רומסים אותה מדי שבוע".