לאחר 4 שעות: הושגה שליטה בשריפה ליד כפר אורנים

לאחר 4 שעות של פעילות, כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה בשריפה שפרצה סמוך לכפר אורנים | במהלך השריפה פונו תושבים מבתיהם מחשש להתפשטות האש

חדשות כיפה כיפה 26/06/23 17:29 ז בתמוז התשפג

לאחר 4 שעות: הושגה שליטה בשריפה ליד כפר אורנים
שריפה, ארכיון, צילום: אריאל קדם, רשות הטבע והגנים

שריפת חורש פרצה היום (ב') בין מודיעין עלית לכפר אורנים. עקב התפשטות השריפה לכיוון בתי היישוב כפר אורנים, החלו שוטרים וכבאים בפינוי תושבים בקו הבתים הראשון. במקום פעלו צוותי כיבוי רבים בסיוע מטוסי כיבוי בניסיון לבלימת התפשטות השריפה והציבור התבקש להימנע מלהגיע למקום ולהישמע להוראות השוטרים. לאחר כארבע שעות, כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה בשריפה.

הנחיות של פיקוד העורף בזמן שריפה

בפיקוד העורף מדגישים כשפורצת שריפה, חשוב להגיב מהר ולכבות את האש כבר בתחילתה. בניסיונות הכיבוי יש לשים לב לדברים הבאים:

• נסו לכבות את האש באמצעות מטפה לכיבוי אש.

• אין לשפוך מים במקום בו יש חשמל בשל סכנת התחשמלות.

• אין לשפוך מים על נוזל דליק כמו שמן בוער (למשל אם התלקח סיר או כלי טיגון). יש לחנוק את האש באמצעות מטפה או באמצעות כיסוי הכלי עם מכסה או מגבת, ולנתק את אספקת גז הבישול.

• בשריפת מכשיר חשמלי - נתקו את אספקת החשמל לדירה ונסו לחנוק את האש באמצעות מטפה לכיבוי אש. זכרו - אין לשפוך מים על מכשיר חשמל בשום מקרה, אלא אם נותק הזרם הראשי.

אם אתם מרגישים שאינכם יכולים לכבות את השריפה בבטחה או שהיא גדולה מדי, התרחקו מיד מהשריפה למקום בטוח והתקשרו בהקדם האפשרי ללוחמי האש במספר 102. בשיחה מסרו את הפרטים הבאים: כתובת, מה קרה או מה אתם רואים, מי נפגע והאם יש סכנה לחיי אדם.