"ככה מנרמלים שנאה" | אוניברסיטת בר אילן מסבירה: "הספר נרכש לצורכי מחקר"

עיתונאי הארץ צייץ נגד החלטת ספריה בבר אילן להכניס לתוכה את הספר שספג ביקורת רבה, "נזק בלתי הפיך", והוביל למבול של תגובות השוללות את הספר, כמו גם תגובות שתומכות בו | באוניברסיטה לא התקפלו: "אין בעצם רכישתו הבעת תמיכה בכתוב בו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/06/23 13:57 ז בתמוז התשפג

"ככה מנרמלים שנאה" | אוניברסיטת בר אילן מסבירה: "הספר נרכש לצורכי מחקר"
אוניברסיטת בר אילן, ארכיון | , צילום: shutterstock

הספר "נזק בלתי הפיך - כיצד אופנת הטרנסג'נדרים פוגעת בנערות" הגיע לאקדמיה. ספרה של העיתונאית והסופרת האמריקאית, אביגיל שריר, גרר עם פרסומו בעולם ביקורת רבה, וכך גם עם פרסומו בעברית בהוצאת "סלע מאיר". לאחרונה הגיע הספר לספריית מדעי החברה באוניברסיטת בר אילן. 

"ככה מנרמלים שנאה"

בספריית מדעי החברה באוניברסיטה, שהיא אחת מתוך 30 ספריות בבר אילן, מקפידים לפרסם מדי שבוע מספר ספרים בהם התחדשה הספרייה. בשבוע שעבר היו אלה שישה ספרים, ואחד מהם הוא ספרה של הסופרת האמריקאית. פרסום הפוסט עבר בשקט עד שעיתונאי הארץ, אור קשתי, פרסם ציוץ נגד הכנסת הספר לספריה.

"ברכות לספריית מדעי החברה באוניברסיטת בר אילן שהחליטה, ככה בקטנה, להתגאות בספר טרנספובי, שמזהיר הורים מ'מגיפה', 'נגיף' או 'שיגעון' שתוקף בנות נוער - טרנסג'נדריות", כתב קשתי ל-17 אלף עוקביו. לסיום כתב: "ככה מנרמלים שנאה". 

"נזק בלתי הפיך" |

"נזק בלתי הפיך" | צילום: סלע מאיר

"נראים ספרים נהדרים!"

כמו בציוץ של העיתונאי שזכה לתגובות רבות, חלקן תומכות וחלקן מתנגדות, גם בפוסט של הספרייה נכתבו מספר תגובות, בעיקר לאחר ציוצו של קשתי: "אתם פשוט בושה", כתב מגיב בשם מיכאל, והוסיף: "להחזיק ספר לצורכי מחקר זה דבר אחד, לפרסם בגאווה שיש לכם ספר שנאה פסודו מדעי זה דבר אחר. בושה. לא סתם רוצח ראש הממשלה יצא מבר אילן. אם הרוצח הבא שיצא מבר אילן ירצח מישהו מקהילת הלהט"ב תהיו מרוצים?". פזית כתבה: "פרסומים כאלה גורמים לי להתבייש שאני עובדת באוניברסיטה הזו. ממש עצוב".

מנגד, היו גם תגובות תומכות. מגיב בשם אלעד כתב: "נראים ספרים נהדרים! אין טעם להתייחס למיעוט הקטן פה שתומך בסירוס ועיקור של ילדים". יקיר כתב: "ישר כח גדול שאתם לא מתקפלים ותומכים בחופש הביטוי. כל הכבוד".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר לנו: "הספר נרכש לצורכי מחקר. אין בעצם רכישתו הבעת תמיכה בכתוב בו".