אחרי שעוררה סערה: גלי עטרי צנזרה את הקליפ החדש

כחלק מחודש הגאווה ומחווה עבור הקהילה הטרנסג'נדרית, הוציאה הזמרת הוותיקה קליפ חדש ובתוכו שולבה שריפת הספר "נזק בלתי הפיך" | אחרי הביקורת שספגה - הקליפ פורסם מחדש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/06/23 10:28 כב בסיון התשפג

אחרי שעוררה סערה: גלי עטרי צנזרה את הקליפ החדש
גלי עטרי | , צילום: Hadas Parush/Flash90

הספר "נזק בלתי הפיך - כיצד אופנת הטרנסג'נדרים פוגעת בנערות" של העיתונאית והסופרת האמריקאית, אביגיל שריר, גרר עם פרסומו בישראל בהוצאת "סלע מאיר", לרעש רב, בעיקר בקרב מתנגדי השמרנות. הזמרת גלי עטרי, פרסמה ביום חמישי גרסה מחודשת עם קליפ חדש לשיר "חזקה מהרוח", בו נראה הספר עולה בלהבות. מו"ל הוצאת הספרים, רותם סלע, תקף, ובמהלך השבת הזמרת פרסמה את הקליפ מחדש ללא הקטע השנוי במחלוקת. 

"זו לא דאחקה נחמדה"

בקליפ המחודש לשיר, שהופק במחווה לקהילה הטרנסג'נדרית, נראית אישה קוראת בספר ובהמשך נראה הספר נעלם כשהוא עולה בלהבות ממוחשבות. "ברימייק החדש של גלי עטרי לחזקה עם הרוח שורפים לנו ספר", כתב סלע בחשבון הטוויטר שלו. "ולא, זו לא דאחקה נחמדה. ספר הוא לא ערימה של ניירות, הוא רעיון שפועל במציאות. מי ששורף אותו - 'הורג אותו' - מסמן שהרעיון והנשאים שלו אינם ראויים לעיון אלא להשמדה".

"בין אם שריפת הספר בקליפ נעשתה מתוך בורות" הוא כותב, "ובין אם מדובר בניסיון של זמרת שימיה הגדולים מאחוריה לקושש תשומת לב, מדובר במחווה מטומטמת, אלימה ובלתי נסלחת. לעוול שבניסיון להדיר ולהשמיד רעיון במקום להתמודד איתו, מתווספת העובדה שנזק בלתי הפיך הוא לא סתם ספר".

"נזק בלתי הפיך" |

"נזק בלתי הפיך" | צילום: סלע מאיר

בהמשך הסביר סלע: "מדובר ביצירה גדושה בחמלה שנכתב בכדי לסייע להורים להגן על בריאותם ועתידם של ילדיהם. בניגוד למה שאולי סיפרו לכם אנשים שלא קראו אותו ולא יקראו אותו לעולם ספרה של אביגיל שרייר לא שופט אף אדם על נטייתו המינית, ערכיו או הדרך בה הוא בוחר לחיות את חייו".

"הספר", הוסיף לסיום, "מפציר בהורים לגלות רגישות יתרה כלפי ילדיהם על הנטיות והרגשות המורכבים איתם הם מתמודדים, ובאותה נשימה - מבקר באופן ממוקד, מנומק, חריף ואפקטיבי פרוטוקול טיפולי בדיספוריה מגדרית שכבר נאסר במדינות ליברליות כמו נורווגיה, שבדיה, פינלנד ובריטניה".