ביישוב המעורב החליטו: לא לתת סמארטפון לילדים עד כיתה ח'

ביישוב תקוע שבגוש עציון החליטו לשים סוף לדילמת הסמארטפון וקיבלו הסכמה חברתית בנושא: ילדי היישוב יקבלו טלפון חכם אישי באמצע כיתה ח', רק לאחר שיחתמו על כללי התנהגות מוסכמים מול ההורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 10:18 ו בתמוז התשפג

ביישוב המעורב החליטו: לא לתת סמארטפון לילדים עד כיתה ח'
צילום: shutterstock

כל הורה לילדים נתקל בשלב מסוים בדילמת הסמארטפון. השאלה האם ומתי להעניק לילד מכשיר אישי אינה תלויה רק בהשקפות העולם האישיות של זוג ההורים, אלא גם בסביבה שבה בחרו לגדל את ילדיהם. קשה עד בלתי אפשרי להיות ההורה היחיד שלא מאפשר שימוש בטלפון החכם, כשלשאר הילדים בכיתה כבר יש מכשיר משלהם.

ביישוב תקוע בגוש עציון החליטו לפתור את הבעיה בצורה גורפת. ראשי הקהילה וחברי וועד היישוב התכנסו וקיבלו החלטה: הטלפונים החכמים יינתנו לילדים החל מכיתה ח', ולא מוקדם יותר. במסמך שפרסמו ביישוב, המכונה "הסכמה חברתית בסיסית", נכתב, "במסגרות החינוך בתקוע יתקיים בקביעות תהליך של למידה ושיח ברוח איזון חיים דיגיטליים. במהלך המחצית הראשונה של כיתה ח' יתקיים תהליך מובנה בשיתוף עם גורמי מקצוע, הורים וצוותי חינוך ובו יעסקו במספר נושאים, כמו כללים ברשתות החברתיות, מוגנות ועוד".

צילום: דוברות תקוע

הטלפון החכם יינתן לילדים באמצע כיתה ח', רק לאחר שיחתמו על כללי התנהגות מוסכמים מול ההורים. גם לאחר מכן, השימוש בטלפונים ילווה על ידי צוותי מסגרות החינוך. במסמך המליצו על שימוש בטלפון קווי ביתי ועל שיח רצוף בנושא העולם הדיגיטלי. "אנו תקווה כי הסכמה חדשה זו תוביל לאיזונים סבירים", נכתב לסיכום, "להגברת הלכידות והסולידריות החברתית".