בניגוד לעמדת בן גביר: נתניהו החליט להתקפל

לאחר ההתפרעויות הקשות של הדרוזים בגולן, נתניהו החליט בתום הערכת מצב להיענות לדרישה ולעצור את העבודות עד לאחר חג הקורבן והודיע על כך לשיח מוואפק טריף. בן גביר כזכור התנגד למהלך: "מדינת ישראל לא תיכנע"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/06/23 23:32 ה בתמוז התשפג

בניגוד לעמדת בן גביר: נתניהו החליט להתקפל
הפגנות הדרוזים בגולן, צילום: Ayal Margolin/Flash90

בתום הערת מצב של ראש הממשלה נתניהו עם ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הוחלט כי העבודות על הטורבינות בגולן לא יתחדשו מחר (א') ויופסקו עד לאחר חג הקורבן. הדברים מגיעים בניגוד לעמדתו של השר בן גביר שסיכם בסוף השבוע שעבר כי העבודות דווקא כן ימשכו.

בן גביר התנגד, נתניהו החליט הפוך

השר בן גביר כאמור, התנגד למהלך ואמר: "העדה הדרוזית היא חשובה, אבל אסור להיכנע לאיומים, בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה", אך נתניהו לא קיבל את עמדתו. לאחר ההחלטה, שוחח נתניהו עם מנהיג העדה הדרוזית והודיע לט על ההחלטה.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "הנחה לפעול במהלך הימים הקרובים לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור ביישובים הדרוזיים בכרמל ובגליל, שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה"ל התורמים לביטחון המדינה".

הרמטכ"ל ובכירי העדה הדרוזית

הרמטכ"ל ובכירי העדה הדרוזית, ניסה להרגיע את הרוחות. צילום: דובר צה"ל

התפרעויות הדרוזים בגולן

כזכור, בשבוע שעבר התרחשו פרעות והפגנות קשות של תושבים דרוזים ברמת הגולן, שם מתוכננות לקום מספר טורבינות, מהלך אליו מתנגדים התושבים הדרוזים. התושבים הפגינו בתחילה נגד המהלך אך במהרה האירוע הפך לאלים במיוחד כולל פגיעה בשוטרים ובתחנת משטרה.

נתניהו,

נתניהו, החליט לעצור את העבודות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך הפגישה בשבוע שעבר בין השייח מוואפק טריף והשר בן גביר אמר מנהיג העדה הדרוזית כי "אנחנו לקראת הסלמה במאבק. אנחנו נמצאים בימים קשים, זאת התקוממות מוצדקת". עם זאת, הוא קרא: "בואו נשמור על החוק ועל רכוש הציבור".