הסתיימה פגישת השר ומנהיגי העדה של הדרוזים: זו ההחלטה שהתקבלה

השר בן גביר סיים את ביקורו בג'וליס, ובתום הפגישה עם מנהיגי העדה הדרוזית סוכם כי העבודות על הטורבינות יימשכו עד ערב חג הקורבן, יפסקו בחג, ויימשכו מיד לאחריו: "המשילות חשובה לכולנו, הפרויקט יימשך ומדינת ישראל לא תיכנע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/23 18:59 ג בתמוז התשפג

הסתיימה פגישת השר ומנהיגי העדה של הדרוזים: זו ההחלטה שהתקבלה
המהומות בצפון | , צילום: Ayal Margolin/Flash90

הסתיים ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בג'וליס, ביקור שנערך בעקבות התפרעויות הדרוזים בצפון רמת הגולן. בתום הפגישה שנערכה היום (ה') עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף, סוכם כי העבודות בגולן יימשכו עד ערב חג הקורבן שיחל ביום שלישי בשבוע הבא, יפסקו בחג, ויימשכו מיד לאחריו.

"הודעתי לו שלפני החג ולאחריו העבודות יימשכו"

"המשילות חשובה לכולנו", אמר השר בן גביר. "הפרויקט יימשך ומדינת ישראל לא תיכנע בפני מי שזרק בקבוקי תבערה ואבנים וגם השייח' מתנגד לזה בצורה חד משמעית. הוא הסביר לי על קדושת החג שיחלו בשבוע הבא ולכן הודעתי לו שלפני החג ולאחריו העבודות יימשכו, אך בימי החג לא יתקיימו העבודות, ואני מברך את החברה שגילתה רגישות לחג והסכימה למתווה".

במהלך הפגישה עם מנהיגי העדה, אמר בן גביר כי ממשלת ישראל מעריכה ומחבקת את בני העדה "שהם בשר מבשרה של החברה הישראלית, אך עם זאת, העבודות חייבות להימשך. זה החוק ובמדינת ישראל החוק הוא שקובע". בפגישה אמר השר כי בכל מקרה העבודות לא תוכננו להימשך אל תוך החג, "אבל אי אפשר להיכנע לאלימות ולעצור את העבודות לפני החג".