הפיכה ברוסיה, תגובת פרקליטי נתניהו והצעד של המוחים: סיכום חדשות השבת

קבוצת שכירי החרב ואגנר, ששימשה את נשיא רוסיה פוטין בלחימה באוקראינה, החליטה לצאת נגד הקרמלין ועושה את דרכה לעבר מוסקווה | פרקליטי נתניהו מגיבים לפרסומים מבית המשפט: "הדלפה סלקטיבית" | מובילי המחאות נגד הממשלה מתכננים מספר צעדים חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/23 20:52 ה בתמוז התשפג

הפיכה ברוסיה, תגובת פרקליטי נתניהו והצעד של המוחים: סיכום חדשות השבת
נשיא רוסיה פוטין | , צילום: shutterstock

קבוצת שכירי החרב "ואגנר" של האוליגרך יבגני פריג'וזין, מאיימת להגיע לעבר בית מוסקווה לאחר שבועות בהם פריגוז'ין תקף בחריפות את ראשי מערכת הביטחון הרוסית. נקודת המפנה הגיע לאחר שצבא רוסיה, תקף את אנשי ואגנר שהוצבו באוקראינה ופריגוז'ין איים "לנקום" בשר ההגנה סרגיי שויגו ומפקד הצבא ואלרי גרסימוב.

עד כה על פי הדיווחים, כוחות ואגנר כבשו את העיר רוסטוב והם נמצאים שעות אחדות מהבירה מוסקווה. נשיא רוסיה פוטין שוקל להכריז על עוצר צבאי במדינה ומנהיג בלארוס, לוקשנקו מנסה לתווח בין הצדדים. כזכור, צבא רוסיה השתמש רבות בכוחות ואגנר בעת המלחמה באוקראינה אך בשבועות האחרונים בואגנר מתחו ביקורת קשה על הצבא הרוסי.

פריגוז'ין טוען: "חוזרים לחזית"

לאחר שהתקדמו קילומטרים רבים בתוך רוסיה, נראה כי בכוח ואגנר עוצרים את ההסתערות על הבירה. בהודעה שפרסם פריגוז'ין נכתב: "רצו לפרק את ואגנר. יצאנו למסע למען הצדק. בתוך יממה הגענו כדי 200 ק"מ ממוסקבה. בזמן הזה לא שפכנו אפילו טיפת דם אחת של לוחמנו. עכשיו הגיע רגע כאשר דם עלול להישפך. אנחנו מבינים את האחריות לכך שיישפך דם רוסי, אנחנו חוזרים על עקבותינו וחוזרים למחנות בחזית".

פרקליטי נתניהו עונים לאחר ההדלפה

במכתב שפרסמו היום (שבת) פרקליטיו של נתניהו בעז בן צור וג'קי חן הם הגיבו להדלפת השיחה של השופטים בתיק 4000 שם אמרו לאנשי הפרקליטות כי הם יתקשו להרשיע את נתניהו בשוחד. פרקליטיו של נתניהו כתבו: "לפני מספר ימים זימן ההרכב הדן בתיק 4000 את הצדדים ללשכת השופטים והביע את עמדתו ביחס לאישום השוחד. מדובר בפרקטיקה מקובלת שנעשית בנסיבות שמצדיקות זאת. זמן קצר לאחר מכן פורסמה ידיעה בדבר פניית השופטים לתביעה".

בועז בן צור, יבקש להתפטר

בועז בן צור, פרקליטי נתניהו מגיבים. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"ההדלפה" הם כותבים, "שלא הגיעה משורות ההגנה, אמנם הכילה פרטים נכונים, אולם נכללו בה גם פרטים לא נכונים והושמטו פרטים חשובים אחרים. על יסוד הידיעה שפורסמה באופן הזה, מתרחש מחול שדים תקשורתי, שמחייב, בלית ברירה, להעמיד את הדברים על דיוקם" כתבו והוסיפו: "המדליפים השמיטו את הקשרה החשוב של אמירה זו: פניית השופטים לתביעה לפעול על פי סמכותה ולשקול חזרה מאישום השוחד".

אנשי המחאה יוזמים: חסימות נרחבות

הערב נערך זה השבוע ה-25 ברציפות הפגנות מתנגדי הרפורמה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב. מובילי המחאה מאיימים כי במידה ויקודמו צעדים חד צדדים של הממשלה הם מתכננים מספר צעדים חדשים, כך פורסם ב"חדשות 12". בין היתר מדובר על יום חסימה של הכניסה לנתב"ג, של הכניסה לירושלים ושל נקודה ספציפית בנתיבי איילון.

מחאה נגד הרפורמה

מחאה נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90