מנסה להרגיע את הרוחות: הרמטכ"ל ביקר את בכירי העדה הדרוזית

ברקע התפרעויות הדרוזים ברמת הגולן והמתיחות מול העדה, ביקש הרמטכ"ל הלוי את בכירי העדה והעביר מסר של פיוס: "לבני העדה הדרוזית תרומה יוצאת דופן לביטחון המדינה". הלוי התייחס ברמיזה להתפרעויות ואמר: "צריך לנהוג על פי החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/23 13:05 ד בתמוז התשפג

מנסה להרגיע את הרוחות: הרמטכ"ל ביקר את בכירי העדה הדרוזית
הרמטכ"ל הלוי בביקור העדה הדרוזית, צילום: דובר צה"ל

ברקע השבוע המתוח בין המשטרה והתושבים הדרוזים בגולן והתפרעויות התושבים הדרוזים בגולן, קיים הרמטכ"ל הלוי ביקור עם בכירי העדה הדרוזית. הלוי ניסה להעביר מסר מפוייס כלפי הדרוזים ושיבח את שילובם בחברה הישראלית ואת תרומתם לצבא. יחד עם זאת, הלוי רמז גם להתפרעויות הקשות השבוע ואמר כי "גם בימים קשים, צריך לנהוג על פי החוק".

"גם בימים קשים, צריך לנהוג על פי החוק"

הרמטכ"ל הלוי, אמר בביקורו: "אני רוצה להגיד לכם בשם צה"ל דווקא בימים מורכבים אלה, אין לנו שום דילמה למה שאנחנו רוצים בצה"ל שוויון ושותפות. לבני העדה הדרוזית תרומה יוצאת דופן לביטחון המדינה בשירות בצה"ל, והם מהווים חלק בלתי נפרד מעצמתו האנושית של צה"ל, בהשתלבותם המלאה ומעוררת הערכה ביחידות הקרביות ובכלל צה"ל אמר הלוי.

בהמשך דבריו התייחס לפרעות במהלך השבוע האחרון במסגרת מאבקם של הדרוזים בגולן בהקמת טורבינות הרוח ואמר: "גם בימים קשים, צריך לנהוג על פי החוק ולהשפיע כך שימצאו פתרונות טובים במסגרת החוק".

הרמטכ"ל ובכירי העדה הדרוזית

הרמטכ"ל ובכירי העדה הדרוזית צילום: דובר צה"ל

"הודעתי לו שלפני החג ולאחריו העבודות יימשכו"

אתמול (ה') ביקר השר בן גביר בג'וליס שם נפגש עם ראשי העדה וסיכם איתם על המשך העבודות ברמת הגולן: "המשילות חשובה לכולנו", אמר השר בן גביר. "הפרויקט יימשך ומדינת ישראל לא תיכנע בפני מי שזרק בקבוקי תבערה ואבנים וגם השייח' מתנגד לזה בצורה חד משמעית. הוא הסביר לי על קדושת החג שיחלו בשבוע הבא ולכן הודעתי לו שלפני החג ולאחריו העבודות יימשכו, אך בימי החג לא יתקיימו העבודות, ואני מברך את החברה שגילתה רגישות לחג והסכימה למתווה".