במערכת הפוליטית קוראים לסיים את משפט נתניהו: "האמת מתחילה להתבהר"

בעקבות הפרסום כי בדיון בתיק 4000 השופטים העבירו מסר לבכירי הפרקליטות כי יהיה להם קשה להוכיח שוחד בתיק, במערכת פוליטים קוראים לסיים את משפט נתניהו | סער: "האינטרס הציבורי הוא סיום הסאגה ארוכת השנים", שיקלי: "הכל עורבא פרח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/23 07:46 ד בתמוז התשפג

במערכת הפוליטית קוראים לסיים את משפט נתניהו: "האמת מתחילה להתבהר"
נתניהו, , צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתיק 4000 התחדש ביום שלישי האחרון זאת בעקבות בקשת ההגנה בתיק 1000 להפסקה לפני עדות מילצ'ן.  על פי דיווח של"חדשות 13" שפורסם אמש (ה') במהלך הדיון השופטים קראו לנציגי הפרקליטות ולסנגוריו של ראש הממשלה והעבירו מסר "חד וברור" לבכירי הפרקליטות כי יהיה להם קשה להוכיח שוחד בתיק 4000. בתוך כך, במערכת הפוליטית עולים קולות שוקראים לסיים את משפט נתניהו.

"האמת מתחילה להתבהר", "נתניהו עבר רדיפה לא אנושית"

בקואליציה מיהרו להגיב ולתמוך בראש הממשלה. "נורות אזהרה בוהקות הבהבו מעל חקירות נתניהו לכל אורך הדרך", כתב שר החוץ, אלי כהן והוסיף, "כל מי שעיניו בראשו יכל לראות את שלל החורים וסימני השאלה בתיקים שהם חסרי תקדים. שמח שהאמת מתחילה להתבהר".

שר החינוך, יואב קיש, ציין כי "אחרי שנים של רדיפה תקשורתית ומשפטית נגד ראש הממשלה, רדיפה שהפכה כאן מדינה שלמה, היום גם השופטים אומרים בצורה ברורה שאין סיכוי להרשעה בשוחד. נתניהו עבר רדיפה לא אנושית כשכבר מהרגע הראשון היה ברור שהיא גם שקרית".

שר התפוצות, עמיחי שיקלי, כתב כי "כשהחברה שלנו פצועה משנאת חינם ואותה חבורת קריים-מינסטר עלובה, בצירוף עוד כמה לשעברים ממורמרים שהציבור שלח הביתה ממשיכה בשלה, מתברר שהכל עורבא פרח. לא שוחד, לא מרמה, לא פרשת צוללות ולא שוד הגז. ‏כמה אני גאה לעמוד לצד האמת, לצד 'הביביסטים הנבערים' שמוכיחים כל פעם מחדש שהם הציבור הפיקח ביותר, לצד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ולצדו של מחנה שאהבתו לעם ישראל, למורשת ישראל ולמדינת ישראל אינה תלויה בדבר".

גדעון סער: "האינטרס הציבורי הוא סיום הסאגה ארוכת השנים" 

היחיד מהאופוזיציה שהגיב לפרסום הוא שר המשפטים לשעבר, חבר הכנסת גדעון סער קרא לגיבוש הסדר טיעון. "במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו. זאת, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי. עמדתי היתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון. עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו"מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון".