יאיר לפיד מעיד במשפט נתניהו: "חשבתי שזה חוק לא מוצלח"

יו"ר האופוזיציה עלה על דוכן העדים, כדי למסור את עדותו בתיק 1000 במשפט נתניהו בנוגע לשיחותיו עם ראש הממשלה על איש העסקים ארנון מילצ'ן | עו"ד עמית חדד חקר את לפיד: "יש שתי גרסאות שלך בחקירה, ולכן זה לא זיכרון חי חתוך"

חדשות כיפה חדשו כיפה 12/06/23 09:47 כג בסיון התשפג | עודכן בתאריך 12/06/23 11:19

יאיר לפיד מעיד במשפט נתניהו: "חשבתי שזה חוק לא מוצלח"
יאיר לפיד מעיד במשפט נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיע היום (ב') לבית המשפט בירושלים כדי להעיד בפרשת תיק 1000 במשפט נתניהו. עדותו של לפיד היא מימי כהונתו כשר האוצר תחת ממשלת נתניהו, וסובבת סביב שיחותיו עם נתניהו על איש העסקים ארנון מילצ'ן, שראש הממשלה ביקש להאריך את הפטור ממס שהיה זכאי לו. החקירה הראשית של יו"ר האופוזיציה הסתיימה כעבור חצי שעה של עדות, וכעת התחילה החקירה הנגדית שעתידה להימשך כיומיים, ןתנוהל על ידי סנגורו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד.

לפיד: "לא הבנתי למה אנשים עשירים יהיו פטורים ממס"

לפיד פתח את עדותו ואמר: "היו שתי פעמים שנתניהו פנה אליי. פעם אחת זה עלה כשישבנו אצלו בבלפור, ופעם שניה בכניסה לישיבת קבינט. בפעם הראשונה הוא אמר לי מילצ'ן דיבר איתך על החוק? אמרתי כן. הוא אמר מה אתה חושב. אמרתי חוק לא טוב. והוא אמר 'חוק טוב חוק טוב'", אמר לפיד. "בפעם השנייה הוא שוב שאל על החוק אמר לי 'זה חוק טוב'. אני קיבלתי את עמדת גורמי המקצוע, בכל מקרה חשבתי שזה חוק לא מוצלח. לא הבנתי למה אנשים עשירים יהיו פטורים ממס". 

יאיר לפיד מעיד במשפט נתניהו

יאיר לפיד מעיד במשפט נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך העדות, התובע גילדין שאל: "נתניהו אמר לך שמילצ'ן הוא שפנה אליו בעניין החוק?" לפיד השיב, "לא". גילדין: "לא? בחקירה אמרת שהוא אמר לך שמילצ'ן פנה אליו". לפיד: "אני לא יכול לזכור עד כדי כך". לפיד סיפר על יחסיו והיכרותו עם מילצ'ן: "הכרתי אותו כשעשיתי עליו כתבה בערוץ 1, כשעזבתי את ערוץ 1 ב-96 הוא הציע לי לעבוד אצלו ואז הודעתי לו שזה לא בשבילי, הקמתי לו חברת טלוויזיה".

סנגורו של נתניהו ללפיד: "יש שתי גרסאות שלך בחקירה, ולכן זה לא זיכרון חי חתוך"

לאחר חצי שעה של נתינת עדות, סנגורו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד החל לתחקר את לפיד על דוכן העדים.. "כתבו שהמטרה שלי היא לצייר אותך עבריין כדי להציל את הלקוח שלי. אז הנה אני כבר אומר, אתה לא עבריין, פעלת כדין ואני לא אנסה לצייר אותך ככזה. אני חושב שפעלת כפי שמצופה משר אוצר".

עו"ד עמית חדד

עו"ד עמית חדד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר מכן, עורך הדין חדד ניסה להוכיח כי לפיד שינה גרסאות במהלך העדות שמסר במשטרה בעניין תיקי נתניהו. "במשטרה אמרת 'פעמיים נתניהו אמר לי שהוא חושב שחוק מילצ'ן הוא חוק טוב ואני לא עונה לו, מודה שבתוכי חשבתי שזה לא עניינו'", אמר חדד, ולפיד השיב: "סובייקטיבית אמרתי לעצמי שאני לא מבין למה ראש הממשלה מדבר איתי על נושא כזה". חדד אמר: "ויש לך גרסה שאמרת 'נתניהו אמר לי שזה חוק טוב, ואני אמרתי לו שלא בטוח ובפעם שנייה אמרתי לו שזה לא התקדם וזהו'. אז יש שתי גרסאות שלך בחקירה, ולכן זה לא זיכרון חי חתוך. זה בערך, ליד, רוח הדברים". לפיד השיב: "כן, ככה עובד הזיכרון".