הנחיה חדשה של גלנט לצה"ל: לא לאכוף חובת גיוס חרדים

שר הביטחון יואב גלנט יורה לצה"ל שלא לאכוף את גיוס תלמידי ישיבות עד לחקיקת חוק חדש בסוף החורף. במקביל לחוק הגיוס החדש בהמשך יאושר חוק הוקרת השירות שיעניק הטבות לחיילי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/23 22:26 ג בתמוז התשפג

הנחיה חדשה של גלנט לצה"ל: לא לאכוף חובת גיוס חרדים
אילוסטרציה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד מעט יותר משבוע יפוג תוקפו של חוק הגיוס, דבר שיוביל לכך שבני הישיבות החרדיים יהיו ללא מעמד חוקי אך במפלגות החרדיות דורשים את חקיקת החוק כבר בכנס הקרוב. הערב (ה') נראה כי יש פתרון זמני: שר הביטחון יואב גלנט יורה לצה"ל שלא לאכוף את גיוס תלמידי ישיבות עד לחקיקת חוק חדש בסוף החורף, כך פרסם העיתונאי יאיר שרקי. 

על פי הפרסום ממשלת ישראל תאשר ביום ראשון הצעת החלטה לפיה הממשלה אכן תסמיך את שר הביטחון להורות לצה"ל שלא לאכוף גיוס חרדים הלומדים בישיבות, ובנוסף, ייקבעו לוחות זמנים לחוק הגיוס, ובהמשך יאושר החוק במקביל לחוק הוקרת השירות של גלנט, שיעניק הטבות לחיילי צה"ל. 

סוכם: יקודמו באופן מיידי הצעדים לחקיקת החוק

במטרה להימנע מדחיית חקיקה לכנס החורף של הכנסת, הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות להסכמות לפיהן הצעדים לחקיקת החוק החדש יחלו במטרה להסדיר את מעמדם של בני הישיבות, כך פרסמנו בשבוע שעבר.

במפלגת ש"ס עדכנו על ההסכמות לאחר המפגש של נתניהו וראשי המפלגות החרדיות: "בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה לראשי המפלגות החרדיות סוכם, כי יקודמו באופן מיידי הצעדים לחקיקת החוק להסדר מעמד בני הישיבות". עוד הוסיפו כי בימים הקרובים יעבדו על גיבוש תזכיר לחוק מול הגורמים המקצועיים. בש"ס הדגישו כי המטרה היא "לאפשר הצגת חוק מוסכם לטווח הארוך".

גם ביהדות התורה לאפשרות של דחיית החקיקה ואמרו: "בניגוד לדיווחים, עמדתנו היא כי ההליכים לחקיקת חוק הגיוס יחלו מיד. וזאת עמדת הנציגות החרדית כולה". חוק הגיוס עצמו יפוג כבר בתחילת החודש הבא, כאשר ביו ראשון כתבו בתנועה לאיכות השלטון לרמטכ"ל כי עליו להיערך לגיוסם של בני הישיבות לאחר שהחוק יפוג.