ראש מועצת בנימין טוען: הפרעות בכפרים לא בוצעו על ידי מתיישבים

ישראל גנץ טען במהלך ריאיון כי פעולות הנקם בכפרים הפלשתינים ביו"ש לא בוצעו על ידי מתיישבים: "אמירה לא נכונה. מגיעים אנשים מכל הארץ ומכתימים שם של ציבור שלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/23 08:06 ג בתמוז התשפג

ראש מועצת בנימין טוען: הפרעות בכפרים לא בוצעו על ידי מתיישבים
ישראל גנץ, צילום: חדשות כיפה

יממה לאחר הפיגוע בעלי ועל רקע העימותים בין יהודים לפלשתינים ברחבי יו"ש, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, התראיין הבוקר (ה') לרדיו 103FM והתייחס לפעולות הנקם, במהלכן פעילי ימין קיצוני הציתו בין השאר שריפות בכפר הפלשתיני תורמוס עייא. 

"זה לא חוקי ולא מוסרי לפגוע בחפים מפשע, זה לא מקובל ואסור שייעשה", אמר ראש המועצה. יחד עם זאת, טען גנץ כי לא מדובר בתושבי יהודה ושומרון: "אני רק אומר דבר אחד - האמירה שמדובר במתיישבים פשוט לא נכונה. מגיעים אנשים מכל הארץ ומכתימים שם של ציבור שלם".

רכבים שנשרפו בלובן

רכבים שנשרפו בלובן צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

200 יהודים הציתו מוקדים שונים בתוך הכפר הפלשתיני

נזכיר כי בעקבות הפיגוע הקשה בו נרצחו אלישע אנטמן, הראל מסעוד, נחמן מורדוף ועפר פיירמן הי"ד, קבוצות של פעילי ימין קיצוני פתחו בפרעות בכפרים ערבים, תוך חשש גובר מצד גורמי הביטחון משחזור פרעות חווארה. בתוך כך, על פי דיווחים קבוצה של 200 יהודים הציתו מוקדים שונים בתוך הכפר הפלשתיני תורמוס עייא הסמוך לשילה. 

במקביל, כוחות משטרה שפעלו לאבטח לוחמי כיבוי אש שעסקו בטיפול במוקדי שריפה בשטח פתוח בין הכפר תורמוס עייא ליישוב שילה נתקלו בהפרות סדר אלימות מצד עשרות פלסטינים. בשלב מסוים החלו עשרות פלסטינים הפרת סדר קשה לעבר לוחמי יס"מ ולוחמי כיבוי האש שכלל יידוי אבנים וירי זיקוקין בכינון ישיר לעבר הכוחות. 

מטעם צה"ל נמסר: "אזרחים ישראלים הציתו רכוש של פלסטינים לפני זמן קצר בכפר תורמוסעייא. כוחות הביטחון נכנסו לכפר כדי לכבות את השריפות, למנוע חיכוכים ולאסוף ראיות. האזרחים יצאו מהכפר והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע".