בכפוף לשימוע: יועצי נתניהו יועמדו לדין

יועציו הקרובים של ראש הממשלה יזומנו לשימוע בפרקליטות לאחר שזו שוקלת להעמידם לדין בגין הטרדת עד מדינה. השניים נחקרו בחשד ששלחו במערכת הבחירות של 2019 רכב לביתו של פילבר וכרזו לעברו קריאות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 18:45 ב בתמוז התשפג

בכפוף לשימוע: יועצי נתניהו יועמדו לדין
דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך, צילום: פלאש 90

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום לעורכי דינם של יועצי נתניהו יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בגין עבירה של הטרדת עד בנסיבות מחמירות. זאת בשל הטרדתו לכאורה של עד המדינה בתיק 4000, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר. ההחלטה התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה.

תכננו להטריד את עד המדינה פילבר

באוגוסט 2019, במסגרת תפקידיהם במטה הבחירות של מפלגת הליכוד, פעלו השלושה לשלוח ניידת עם רמקול חיצוני מול ביתו של פילבר, בו הושמעה ההקלטה כנגדו. "מומו תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?" נשמע ההודעה מהקלטת, "מה הבטיחו לך מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך". בהמשך לכך, סרטון של האירוע הופץ ברשתות החברתיות.

חקירת האירוע נפתחה בספטמבר 2019, ובחודש אוקטובר 2019 ועד לינואר 2022 התקיימו הליכים משפטיים בבתי המשפט השונים, עד לקיומו של דיון נוסף בביהמ"ש העליון בהרכב מורחב. ההליכים התמקדו בטענות לאי-חוקיות החיפושים בטלפונים הניידים שלהם וכן בשאלת השלכותיה של אי-חוקיות זו בכל הנוגע לבקשות המשטרה להוציא צווי חדירה מאוחרים לטלפונים הניידים של החשודים. בסופו של דבר, ביהמ"ש העליון התיר את ביצוע החיפושים בטלפונים הניידים של אוריך וגולן.

יונתן אוריך ועופר גולן אצל הרב קנייבסקי

יונתן אוריך ועופר גולן אצל הרב קנייבסקי צילום: הותר לשימוש

יועמדו לדין בכפוף לשימוע

לאחר החלטת ביהמ"ש העליון נערכה השלמת חקירה בלהב 433, במסגרתה נערכו החיפושים בטלפונים ונגבו ההודעות מהמעורבים הרלוונטיים. עם גמר השלמת החקירה, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות באוגוסט 2022. מאז התקיימו בפרקליטות, בדרגים שונים, דיונים והתייעצויות בנוגע לסוגיות שונות העולות מהתיק, בסופם הוחלט, כאמור, לשקול את העמדתם של החשודים לדין פלילי, בכפוף לשימוע.