אפי נוה מקבל את ההפסד הצפוי: "הפוליטיקה נכנסה לכאן בצורה מוגזמת"

מספירת הקולות בבחירות ללשכת עורכי הדין, שתמשך עד לשעות הצהריים, נראה כי הניצחון מתקרב לעו"ד עמית בכר | אפי נוה: "אני לא רואה שממשלה עם 64 מנדטים תשלים עם כך שאין לה שום השפעה על בחירת השופטים בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 09:45 ב בתמוז התשפג

אפי נוה מקבל את ההפסד הצפוי: "הפוליטיקה נכנסה לכאן בצורה מוגזמת"
עו"ד אפי נוה | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ספירת הקולות בבחירות ללשכת עורכי הדין בעיצומה והיא תמשך עד לשעות הצהריים. כבר הבוקר (ד') ניתן להגיד שהניצחון מתקרב לעו"ד עמית בכר שמוביל על עו"ד אפי נוה. בנוסף, נספרים גם הקולות לראשי המחוזות והרשימות המלאות, שבוחרים את הנציגים לוועדה לבחירת שופטים. נוה הודה בהפסד בריאיון ל"כאן רשת ב", וטען שהבחירות הפכו ל"מלחמה של שמאל מול ימין". 

"הכל התנקז למהפכה המשפטית-לרפורמה המשפטית"

"התעלמו בכלל מהאג'נדה המקצועית, הכל התנקז למאבק של ימין מול שמאל", אמר נוה. "הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד, כך זה בהפגנות. בבחירות האלה לצערי, וזה לא צריך היה לקרות, לא עניינה האג'נדה המקצועית, לא עניין מה צריך לעשות עם הלשכה, לא עניינו נושאים של שכר טרחה, של חקיקה שפוגעת במקצוע שלנו. הכל התנקז למהפכה המשפטית-לרפורמה המשפטית. הפוליטיקה נכנסה לכאן בצורה מוגזמת".

עו"ד עמית בכר |

עו"ד עמית בכר | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על מה שיקרה בלשכה אחרי הבחירות, אמר "בהנחה שבכר זוכה בבחירות - האג'נדה הפוליטית שלו ידועה ולא מוסתרת. אני לא רואה שממשלה עם 64 מנדטים תשלים עם כך שאין לה שום השפעה על בחירת השופטים בישראל. לשכת עורכי הדין חייבת להיות חלק מהוועדה לבחירת שופטים כי עורכי הדין והשופטים הם הגורמים המקצועיים היחידים".

בעקבות אחוזי הצבעה נמוכים בבחירות שהתקיימו אתמול, שר המשפטים יריב לוין האריך את ההצבעה בכל הקלפיות עד לשעה 20:00 בערב, כאשר בסיום אחוז ההצבעה עמד על כ-50%.