בבנימין דורשים מהממשלה מבצע צבאי: "בנייה ביו"ש זו לא התשובה לטרור"

ברוך שטרן, מזכיר היישוב אחיה בו התגורר אחד מנרצחי הפיגוע, נחמן שמואל מורדוף הי"ד, טוען כי כי התשובה האמתית לגל הטרור היא מערכה צבאית רחבה ביהודה ושומרון: "צריך להכות באויב ולהפוך את הקערה על פיה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/06/23 18:08 ב בתמוז התשפג

בבנימין דורשים מהממשלה מבצע צבאי: "בנייה ביו"ש זו לא התשובה לטרור"
הרמטכ"ל הלוי בזירת הפיגוע, צילום: דובר צה"ל

בפיגוע קטלני שאירע אתמול (ג') סמוך לעלי, נרצחו אלישע אנטמן, הראל מסעוד, נחמן מורדוף ועפר פיירמן הי"ד. מיד לאחר שהסתיימו ההלוויות של הנרצחים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו היום על קידום מיידי של תכנון כ-1,000 יחידות דיור חדשות בצמוד למקום הפיגוע הקטלני. 

בשיחה עם "חדשות כיפה", ברוך שטרן, מזכיר היישוב אחיה שבבנימין בו התגורר אחד מנרצחי הפיגוע, נחמן מורדוף הי"ד, טוען כי התשובה האמתית לגל הטרור היא מערכה צבאית רחבה ביהודה ושומרון ולא בנייה ופיתוח ההתיישבות.

"בנייה ופיתוח ארץ ישראל זה תמיד דבר טוב אבל זו לא תשובה לטרור"

"חייבים להחזיר את הביטחון ליהודה ושומרון ולכל עם ישראל", פותח שטרן את דבריו, "צריך להכות באויב ולהפוך את הקערה על פיה. המציאות הזאת שכל פעם תופסים ומחסלים כל מחבל בפינצטה חייב להיגמר. אנחנו דורשים ממשלת ישראל לא להכיל אלא להכריע את האוייב. מדובר באויב אזכרי שרוצה להרוג אותנו רק בגלל שאנחנו יהודים בארץ ישראל. אנחנו לא נישבר ולא ניכנע".

הלוויתו של נחמן הי"ד באחיה היום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו, ההחלטה של הממשלה לקידום מיידי של תכנון כאלף יחידות דיור חדשות בעלי, איננה התשובה לטרור. "בנייה ופיתוח ארץ ישראל זה תמיד דבר טוב אבל זו לא תשובה לטרור. זה דבר שצריך לבוא מאליו כי זכותנו על הארץ, זכותנו לבנות ולהתפתח. אנו דורשים מבצעיים צבאיים והכרעה ברורה. הפיגוע הזה הוא פיגוע קשה וכואב לכולנו ואת האבדן אנחנו מרגישים ביישוב הוא כואב וקשה מנשוא. הנהגת היישוב מלווה בכל עת מאז היוודע הבשורה את המשפחה ועוטפת בחום ואהבה".