ראשי מערכת הביטחון סיכמו: 1,000 יחידות דיור חדשות ביישוב עלי

ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר סיכמו על קידום מיידי של תכנון כאלף יחידות דיור חדשות ביישוב עלי, בסמוך למקום הפיגוע הקשה: "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בעוצמה ולבנות את ארצנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/23 14:42 ב בתמוז התשפג

ראשי מערכת הביטחון סיכמו: 1,000 יחידות דיור חדשות ביישוב עלי
זירת הפיגוע אתמול, על כביש 60 | , צילום: Flash90

מיד לאחר שהסתיימו הלוויות ארבעת נרצחי הפיגוע אתמול, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו על קידום מיידי של תכנון כ-1,000 יחידות דיור חדשות בצמוד למקום הפיגוע הקטלני. סמוטריץ' הסביר כי ההחלטה התקבלה בעצת ראש מועצה אזורית בנימין, ישראל גנץ: "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בעוצמה ולבנות את ארצנו". 

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, מסר בתגובה: "ידעו כל מבקשי רעתנו, אנחנו כאן כדי להישאר. אנחנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ' על תשובה ציונית ראויה. שום טרור לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולצמוח בארץ אבותינו".

סטרוק מאשימה את גנץ: "אני לא חושבת שהכישלון הוא שלנו"

בריאיון ל"חדשות כיפה" התייחסה שרת ההתיישבות אורית סטרוק לפיגוע ולמציאות ביהודה ושומרון, והאשימה את שר הביטחון הקודם בני גנץ, כמי שהביא את מדינת ישראל למצב הביטחוני הקשה. "אני לא חושבת שהכישלון הוא שלנו ושהמצב קשה דווקא בממשלה הזו. כל בר דעת יודע ומבין שהטרור פרץ בעוצמות הגדולות שלו, זה גם מדוע במספרים ואי אפשר להתווכח עם זה - בעקבות ההחלטה המזעזעת של בני גנץ להוציא את צה"ל ממרכזי שכם וג'נין".

"הייתה תקופה שלא נסעו פלשתינים על הצירים של ההתיישבות"

בהמשך דבריה אמרה סטרוק כי יש להתייחס לשאלת נסיעת הפלשתינים על כבישי העוקף ביהודה ושומרון: "הכבישים הללו הם עורקי החיים של ההתיישבות. הייתה תקופה שלא נסעו פלשתינים על הצירים של ההתיישבות ביהודה ושומרון משום שהיה טרור. אחר כך הייתה חומת מגן והטרור דעך ויחסית נרגע. חזרנו למצב הגרוע שהיה פעם".