הטבח בעלי אורית סטרוק מאשימה: הכישלון הוא של בני גנץ

שרת ההתיישבות התייחסה למצב הביטחוני הקשה ביהודה ושומרון, והאשימה את שר הביטחון לשעבר גנץ בממדי הטרור | השרה הזכירה: "הייתה תקופה שלא נסעו פלשתינים על הצירים של ההתיישבות ביהודה ושומרון משום שהיה טרור"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/23 13:46 ב בתמוז התשפג

אורית סטרוק מאשימה: הכישלון הוא של בני גנץ
זירת הפיגוע אתמול | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפיגוע הקשה בעלי: נחמן שמואל מורדוף הי"ד נטמן הבוקר (ד') בבית העלמין שבישוב שילה, מעט אחריו נטמן בבית העלמין בעלי עופר פיירמן הי"ד, בחלקת הקבר הצמודה לאלישע אנטמן הי"ד שהובא אמש למנוחות. הראל מסעוד הי"ד הובא גם הוא אתמול למנוחת עולמים. שרת ההתיישבות אורית סטרוק התייחסה היום בריאיון ל"חדשות כיפה" לפיגוע ולמציאות ביהודה ושומרון, והאשימה את שר הביטחון הקודם בני גנץ, כמי שהביא את מדינת ישראל למצב הביטחוני הקשה.

"לא חושבת שהכישלון הוא שלנו"

לשאלה האם הממשלה נכשלה בהיבט הביטחוני השיבה סטרוק: "אני לא חושבת שהכישלון הוא שלנו ושהמצב קשה דווקא בממשלה הזו. כל בר דעת יודע ומבין שהטרור פרץ בעוצמות הגדולות שלו, זה גם מתועד במספרים ואי אפשר להתווכח עם זה - בעקבות ההחלטה המזעזעת של בני גנץ להוציא את צה"ל ממרכזי שכם וג'נין". 

אתם בשלטון כבר חצי שנה ויכולים להחזיר את צה"ל למרכזי הערים. אתם לא עושים את זה.

"זה לא נכון ואני אסביר את זה. מאז מבצע חומת מגן שהיה לפני כ-20 שנה היה נוהג לאורך כמעט כל 20 השנה האלה שצה"ל נכנס באופן תמידי למרכזי הטרור ועושה שם 'כיסוח דשא', אותו הפסיק בני גנץ כשר הביטחון כמחווה לאבו מאזן".

החזרתם את הנוהל?

"החזרנו אותו בענק רק שאנחנו לא עם דשא אלא עם ג'ונגל, ולכן מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשנות ראש, ולהבין שכיסוח הדשא לא עובד יותר, כי מישהו פגע במנגנון פגיעה אנושה, יצר שם מפלצת ועכשיו צריכים לטפל בזה בכלים אחרים לגמרי".

חומוס אליהו, זירת הפיגוע |

חומוס אליהו, זירת הפיגוע | צילום: Flash90

"הייתה תקופה שלא נסעו פלשתינים על הצירים של ההתיישבות"

בהמשך דבריה אמרה סטרוק כי יש להתייחס לשאלת נסיעת הפלשתינים על כבישי העוקף ביהודה ושומרון: "הכבישים הללו הם עורקי החיים של ההתיישבות. הייתה תקופה שלא נסעו פלשתינים על הצירים של ההתיישבות ביהודה ושומרון משום שהיה טרור. אחר כך הייתה חומת מגן והטרור דעך ויחסית נרגע. חזרנו למצב הגרוע שהיה פעם".

לסגור את ציר 60 לתנועת פלשתינים?

"בוודאי. יש לפלשתינים הרבה מאוד צירים חלופיים שהם יכולים לנסוע בהם, ואנחנו לא. בציר האחד הזה שאנחנו נוסעים בו -אם אנחנו בעיצומו של גל טרור, אני לא אומרת שזה צריך להיות מצב תמידי ובעזרת השם אני מניחה שנתגבר על זה, אבל אם אנחנו בעיצומו של גל טרור, בציר הזה לא יכולים לנסוע פלשתינים חופשי חופשי".