שר בכיר בליכוד: "הנחת היסוד היא שהרשות הפלשתינית לא תומכת בטרור"

שר האנרגיה ישראל כ"ץ מתייחס לקריאות לצאת למבצע צבאי רחב היקף ביהודה ושומרון: "לא צריך לצאת בכותרות ולא צריך לדון בדברים שיש להם היבטים בינלאומיים" | עוד הוא אומר: "יש מדיניות מאוד ברורה - רוב האוכלוסיה הפלשתינית לא מעורבת בפעילות טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 08:38 ב בתמוז התשפג

שר בכיר בליכוד: "הנחת היסוד היא שהרשות הפלשתינית לא תומכת בטרור"
השר ישראל כ"ץ | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אמש הובאו למנוחות שניים מנרצחי הפיגוע הקשה מתחת לישוב עלי על כביש 60. לאחר הפיגוע הקשה נשמעו קריאות מצד מספרים שרים לצאת למבצע צבאי רחב היקף. "אני קורא לראש הממשלה ולשר גלנט, כמו שאמרתי לפני המבצע בעזה. הגיע הזמן למבצע צבאי ביהודה ושומרון. כן, לחזור לסיכולים הממוקדים מהאוויר, להוריד בניינים, להציב מחסומים, לגרש מחבלים", קרא אמש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, התייחס הבוקר (ד') לדברים. 

"רוב האוכלוסיה הפלשתינית לא מעורבת בפעילות טרור"

"אין ספק שיש כאן עליית מדרגה בפעילות הטרור בשומרון ובפרט בצפון השומרון", אמר השר כ"ץ במהלך ראיון בגל"צ, "כל הנחת היסוד של הממשלות היתה שיש רשות פלשתינית שלא תומכת בטרור ושרוב האוכלוסייה הפלשתינית בשטחי הרשות לא מעורבת בפעילות טרור. במידה וההנחות האלה יופרחו כמובן שיתבקש שינוי במדיניות. בינתיים לצה"ל יש מנדט מלא להרחבת הפעילות". 

לדבריו מבצע שובר גלים נמשך כבר תקופה ארוכה וצה"ל והשב"כ עושים עבודה בלתי רגילה. "אין ספק שצריך להעמיק את הפעילות של גורמי הביטחון ביהודה ושומרון כי יש כאן שינוי והשינוי הוא שאיראן באמצעות החמאס פועלת לייצר תשתית טרור משודרגת יותר בתוככי יהודה ושומרון. אנחנו לא רוצים שיהודה ושומרון יהפכו לעזה או ללבנון של פעם".

"חייבים לפעול במסגרת הקיימת בכל העוצמות הנדרשות ולא צריך להכריז כותרות, ולא צריך לדון בדברים שיש להם היבטים בינלאומיים. יש מדיניות מאוד ברורה שמתבססת על העובדה שרוב האוכלוסיה לא מעורבת בפעילות טרור, ומאה אלף פועלים עובדים בכל יום בישראל ושהרשות הפלשתינית לא תומכת בטרור. נכון שהיא לא יודעת לפעול נגדו, היא שחקן פסיבי, לא מפעילה טרור אבל לא פועלת בעוצמה נגדו".