בעקבות הפיגוע בעלי - ההחלטה של שמחה רוטמן וראשי המחאה

בשל הפיגוע הרצחני בכניסה ליישוב עלי, בו נרצחו 4 בני אדם ונפצעו ארבעה נוספים, הודיע רוטמן כי הדיון שנקבע למחר בוועדת חוקה יידחה, זאת לאחר שמטה המאבק ברפורמה הכריזה על דחיית המחאות המתוכננות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 22:15 א בתמוז התשפג

בעקבות הפיגוע בעלי - ההחלטה של שמחה רוטמן וראשי המחאה
שמחה רוטמן,, צילום: Ben Hakoon/Flash90

מטה המאבק נגד המהפכה המשפטית פרסם היום (ג') הודעה, בה נכתב כי בשל הפיגוע שאירע היום  בעלי בו נרצחו ארבעה בני אדם וארבעה נוספים נפצעו, יידחו פעולות מאבק שתוכננו למחר כנגד כוונת הממשלה לחידוש החקיקה המשפטית. "אנו משתתפים בצערן של המשפחות אשר איבדו את יקיריהן ומחזקים את ידי מערכת הביטחון" נמסר ממטה המאבק. 

"קוראים לקואליציה לגלות מעט אחריות ולהודיע על ביטול הדיון"

יחד עם זאת, ביקשו גם מהצד השני לעצור בעקבות האירוע הקשה: "אנו קוראים לקואליציה לגלות מעט אחריות לאומית ולהודיע על ביטול הדיון הקבוע למחר בוועדת החוקה של הכנסת" נכתב בהודעה מטעמם. "בו אמור לעלות לדיון חוק ההפיכה הדיקטטורי להכשרת עבריינים". 

יו"ר הוועדה שמחה רוטמן קיבל את דברי ראשי המחאה, ואכן הוחלט על דחיית הדיון שנקבע למחר בוועדת חוקה, שאמור היה להיות הדיון הראשון בנושא חוק הסבירות. "עקב הפיגוע הקשה, ולבקשת מספר רב של ח"כים ומוזמנים לאפשר השתתפותם בלוויות, מבוטלת ישיבת ועדת החוקה שתוכננה למחר בשעה 09:00" נמסר מטעם הוועדה. 

זירת הפיגוע בעלי

זירת הפיגוע בעלי צילום: פלאש 90

אלישע אנטמן, הראל מסעוד ועופר פיירמן נרצחו בפיגוע ירי סמוך לעלי, כשבשעת צהריים מחבלים ירו מרכב לעבר מסעדה בתחנת דלק בכניסה ליישוב. מלבדם נפצעו עוד ארבעה אזרחים - אדם אחד פצוע באורח קשה, שניים במצב בינוני ועוד אדם פצוע באורח קל. 2 המחבלים שביצעו את הפיגוע נוטרלו וחוסלו - האחד על ידי אזרח, השני על ידי כוחות הביטחון.