הלב נשבר: אלישע, הראל, נחמן ועופר נרצחו בפיגוע בעלי

הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחים בפיגוע הירי בכניסה לעלי, במהלכו מחבלים ירו מרכב בכניסה ליישוב ורצחו 4 בני אדם, כאשר 4 נוספים נפצעו בדרגות חומרה שונות | מחבל אחד חוסל במקום הפיגוע, המחבל השני נוטרל לאחר מרדף

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 19:35 א בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 20/06/23 19:35

הלב נשבר: אלישע, הראל, נחמן ועופר נרצחו בפיגוע בעלי
הנרצחים בפיגוע בעלי, צילום: באדיבות המשפחות

אלישע אנטמן, הראל מסעוד, נחמן שמואל מורדוף ועופר פיירמן נרצחו בפיגוע ירי סמוך לעלי: בשעת הצהריים היום (ג') מחבלים ירו מרכב לעבר הש"ג ומסעדה בתחנת דלק בכניסה ליישוב עלי ופגעו בשמונה בני אדם. ארבעה נרצחו, כאשר מותם כבר נקבע בשטח ועוד ארבעה פצועים: אדם אחד פצוע באורח קשה, שניים במצב בינוני ועוד אדם פצוע באורח קל. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים במקום ופינו אותם לבתי חולים בירושלים ובפתח תקווה. 

הותר לפרסום שמם של ארבעת הנרצחים: 

אלישע אנטמן הי"ד, בן 18, תושב עלי ותלמיד בישיבה התיכונית בעלי.
הראל מסעוד הי"ד, בן 21, תושב יד בנימין, שבתקופה האחרונה התגורר בגבעה לזכרו של אהוביה סנדק.
עופר פיירמן, בן 64, תושב היישוב עלי. הלווייתו של הראל מסעוד תיערך הלילה בבית העלמין ביסודות.
נחמן שמואל מורדוף הי"ד, בן 17, תושב היישוב אחיה בבנימין. 

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ:  "אנו מבכים את הירצחם של ארבעת הקדושים הי"ד. בנימין וכל עם ישראל כואבים ומחבקים את המשפחות ואת הקהילות.  על ממשלת ישראל מוטל התפקיד למגר את קיני הטרור ולא לצאת משם עד להשמדת האויב במכת מחץ אנושה". 

עופר פיירמן הי"ד

עופר פיירמן הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

אלישע אנטמן הי"ד

אלישע אנטמן הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

תחקור האירוע: המחבלים הגיעו ברכב ישראלי, המחבל הנמלט ברח במונית פלשתינית

בתוך כך, הרמטכ"ל בהערכת מצב בזירת הפיגוע בעלי, בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, נציגי שב"כ ומשטרה. מתחקיר האירוע, עולה כי המחבלים הגיעו ברכב שחור עם לוחית זיהוי צהובה, ירדו  מהרכב ויורו לעבר "בחומוס אליהו", פצעו ורצחו מספר ישראלים.

נחמן שמואל מורדוף הי"ד

נחמן שמואל מורדוף הי"ד צילום: האדיבות המשפחה

אזרח אחד בתחנת הדלק ביצע ירי, לא ידוע אם פגע. בהמשך אזרח נוסף חיסל אחד מהמחבלים. המחבל השני ברח ברכב מונע ובאותו זמן החל מרדף בראשות מפקד האוגדה בשיתוף כוחות נוספים. במסגרת המרדף, בוצעו חסימות בשומרון ובבקעה ופעולות שיבוש אחרות. באזור הבקעה המחבל נטש את הרכב ועבר למונית פלשתינית - ובפעולה מדוייקת של ימ"מ ושב"כ הוא אותר ונוטרל. מח"ט שומרון הגיע למקום ומצא את נשק המחבל.

גלנט בתדרוך במקום הפיגוע

גלנט בתדרוך במקום הפיגוע צילום: דובר צה"ל

המחבלים שביצעו את הפיגוע היו חמושים ברובה M16 וסכינים פתחו בירי לכיוון מסעדת "חומוס אליהו" שבתחנת הדלק בעלי, אזרח ששהה בתחנת הדלק ניטרל והרג את אחד המחבלים. כוחות של שב"כ וימ"מ ניהלו מרדף אחר המפגע שנמלט מהזירה. במהלך הפעולות המודיעניות והמבצעיות של שב"כ, אותר רכב הטויטה עימו ברח מהזירה ובתוכו נשק שככל הנראה שימש אותו בפיגוע. במהלך ניסיון המעצר, ניסה החשוד לברוח מהרכב, נורה ונוטרל על ידי הכוחות. ללא נפגעים לכוחותינו.

"הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה"

חובש רפואת חירום במד"א מוטי דהן סיפר: "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך לעלי. הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה. שבעה פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי, שלושה מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם של 4 נפגעים". מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז ומפקדים נוספים ביצעו הערכת מצב בשטח לאחר הפיגוע. 

זירת הפיגוע בעלי

זירת הפיגוע בעלי צילום: תיעוד מבצעי - מד"א

ראש הממשלה: "אני רוצה להגיד לכל מבקשי נפשנו - כל האופציות פתוחות"

ראש הממשלה נתניהו, שיקיים בהמשך הערב הערכת מצב ביטחונית, הגיב לפיגוע הקשה: "כוחותינו פועלים עכשיו בשטח כדי לבוא חשבון עם המרצחים. אנחנו כבר הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו באים חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל. כל מי שפגע בנו - נמצא או בקבר או בכלא. כך יהיה גם כאן", לדברי נתניהו: "אני רוצה להגיד לכל מבקשי נפשנו - כל האופציות פתוחות. אנחנו נמשיך להילחם בטרור במלוא העוצמה ואנחנו ננצח אותו".

https://youtu.be/yjnh2h0fi7c

חבר הכנסת צבי סוכות בזירת הפיגוע