אחרי מרדף: נוטרל המחבל שנמלט מזירת הפיגוע

כוחות שב"כ וימ"מ איתרו ונטרלו את המפגע שברח מזירת הפיגוע בעלי ואת הרכב עמו ברח מהזירה. במהלך ניסיון המעצר ניסה המחבל לברוח ונורה וחוסל על ידי הכוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 18:43 א בתמוז התשפג

אחרי מרדף: נוטרל המחבל שנמלט מזירת הפיגוע
מוהנד שחאדה, צילום: רשתות חברתיות

כוחות צה"ל חיסלו את המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בעלי: כוחות של שב"כ וימ"מ ניהלו מרדף אחר המפגע שנמלט מהזירה. במהלך הפעולות המודיעניות והמבצעיות של שב"כ, אותר רכב הטויטה עימו ברח מהזירה ובתוכו נשק שככל הנראה שימש אותו בפיגוע. במהלך ניסיון המעצר, ניסה החשוד לברוח מהרכב, נורה ונוטרל על ידי הכוחות. ללא נפגעים לכוחותינו.

בפיגוע ירי ביישוב עלי נרצחו היום (ג') ארבעה ישראלים, ועוד 4 פצועים נוספים פונו לטיפול בבתי החולים - אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני ואחד במצב קל. המחבלים שביצעו את הפיגוע היו חמושים ברובה M16 וסכינים פתחו בירי לכיוון מסעדת "חומוס אליהו" שבתחנת הדלק בעלי, אזרח ששהה בתחנת הדלק ניטרל והרג את אחד המחבלים, והצבא ניהל מצוד אחר המחבל השני שנמלט לכיוון שכם ברכב מונע שהיה במקום, עד שכאמור, איתר וניטרל אותו. 

המחבל: מוהנד שחאדה, פעיל חמאס 

בתוך כך, נחשפה זהותו של המחבל שביצע את הפיגוע. על פי מקורות פלשתיניים, המחבל שחוסל בזירה על ידי אזרח, הוא מוהנד שחאדה, בן 25 תושב הכפר עוריף הסמוך לשכם. הוא השתייך לזרוע הצבאית של חמאס, ובוגר לימודי ספורט באוניברסיטת א-נג'אח בשכם, כאשר כבר בעת לימודיו היה חבר בתא הסטודנטים של חמאס. בתוך כך, בג'נין, שם רק אתמול נפצעו מפיצוץ מטען 7 חיילי צה"ל,  ברכו וחגגו את הפיגוע עם שלטים שנתלו מגגות המסגדים שעליהם הכיתוב "דם תחת דם".  

בחמאס ברכו על הפיגוע: " תגובה על הפשעים של ישראל במחנה הפליטים ג'נין אתמול ועל ההסתערות על מסגד אל-אקצא. המהפכה הזו תימשך ולא תיפסק עד שעמנו ישיג חירות ועצמאות". גם בג'יהאד האיסלאמי הגיבו: "פעולה הירואית. רואים בכך תגובה טבעית על הפשעים הגוברים של ישראל נגד העם הפלשתיני". 

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il