הרצוג סותר את טענות הקואליציה: "לא הושגו הסכמות בבית הנשיא"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג הבהיר כי בניגוד לטענותיה של הקואליציה לא הושגו הסכמות בין שני הצדדים בשיחות בבית הנשיא: "אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 19/06/23 17:29 ל בסיון התשפג

הרצוג סותר את טענות הקואליציה: "לא הושגו הסכמות בבית הנשיא"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

ראשי הקואליציה החליטו היום (ב') כי הם יקדמו במושב הנוכחי את צמצום עילת הסבירות וטענו כי נציגי האופוזיציה הסכימו בשיחות בבית הנשיא שנושא זה יקודם. בתוך כך, נשיא המדינה, יצחק הרצוג התייחס לטענותיה של הקואליציה והבהיר כי "לא הושגו הסכמות מלאות באף נושא", בניגוד לטענותיה של הקואליציה.

"לא הושגו הסכמות מלאות באף נושא"

"תמיד האמנתי והיום יותר מתמיד שהידברות היא הפתרון הנכון ביותר למדינת ישראל", פתח הרצוג את דבריו, "אני שב וקורא לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה והענייני שהתקיים בחודשים האחרונים בחסות בית הנשיא. אלו היו שיחות מעשיות, מעמיקות ורציניות שנתנו אופק אמיתי. הן הדרך הכי נכונה לעצור את הקרע והפילוג בעם".

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו צילום: Alex Kolomoisky/POOL

כאמור, הנשיא הדגיש כי בניגוד לטענתם של ראשי הקואליציה, לא הושגו בין שני הצדדים. "חשוב לי להדגיש כי בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא. אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך".

לוין ורוטמן

לוין ורוטמן צילום: יונתן סינדל/פלאש90

"הועלו רעיונות בנוגע לנושאים שעל הפרק אך טרם התגבשו לכדי הבנות וסיכומים"

בסיום דבריו, הביע הרצוג את תקוותו כי שני הצדדים יגיעו להסכמות בהקדם. "מטבע הדברים הועלו רעיונות הן בדיונים הפנימיים והן בציבור הכללי בנוגע לנושאים שעל הפרק אך הם טרם התגבשו לכדי הבנות וסיכומים כלשהם. אני סבור שניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו. אני מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך".