הרפורמה חוזרת אחרי הפגישה הגורלית: זו ההחלטה של נתניהו וראשי הקואליציה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו וראשי הקואליציה החליטו כי יקדמו את צמצום עילת הסבירות כבר במושב הנוכחי | שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יקודם במושב הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 16:37 ל בסיון התשפג

אחרי הפגישה הגורלית: זו ההחלטה של נתניהו וראשי הקואליציה
סמוטריץ' ונתניהו , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (א') כי בימים הקרובים יחלו לקדם את הרפורמה המשפטית באופן חד צדדי בעקבות החלטתם של ראשי האופוזיציה לפוצץ את השיחות. בתוך כך, נתניהו וראשי הקואליציה נועדו היום והחליטו כי יקדמו את צמצום עילת הסבירות כבר במושב הנוכחי. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יקודם במושב הבא.

סמוטריץ': "האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה"

בעקבות ההחלטה של ראשי הקואליציה, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר במהלך ישיבת הסיעה של הציונות הדתית כי הנחה את יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן לקדם בוועדה את צמצום הסבירות, במתווה שמכונה "סבירות סולברג". 

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"בשבוע האחרון ראינו את השתוללות האופוזיציה", פתח סמוטריץ' את דבריו, "ראינו שלא משנה מה קורה ומהי תוצאת המשחק הדמוקרטי, האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה, חסרת אחריות ומעצורים וכזו שמבקשת לגרור אותנו לכאוס. הנחיתי את יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, יו"ר הסיעה ח"כ שמחה רוטמן, לקדם בוועדה את חוק צמצום הסבירות במתווה שמכונה 'סבירות סולברג'. בנושא הזה היו הסכמות בבית הנשיא וגם האופוזיציה מבינה שהתיקון הזה הוא הכרחי".

ההצעה של גנץ לנתניהו - והאזהרה: "כבר היינו שם"

בפתח ישיבת סיעתו, התריע יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מפני קידום חד צדדי של הרפורמה המשפטית ואמר: "ראש הממשלה הודיע אתמול שהוא מתכוון לחזור לחקיקה חד צדדית" פתח גנץ והוסיף, "זה כשל לוגי. התקדמות חד צדדית בחקיקת ההפיכה המשטרית, היא לא צעד אחראי - היא צעד הרסני לחברה, לכלכלה, לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית" אמר.

גנץ תוקף את נתניהו

גנץ תוקף את נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"בשבוע שעבר, לנתניהו היו שתי ברירות, הראשונה היא להביא לבחירת נציגת אופוזיציה ונציג קואליציה ולהקים את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, להמשיך בהידברות ולחתור להסכמות" המשיך גנץ,  "השנייה היא להיכנע לקיצוניים, לבחור באינטרס הפוליטי הצר שלו על פני מדינת ישראל ולהביא לפיצוץ השיחות. נתניהו לצערי, בחר באפשרות השנייה".