מסע מפרך להתרת עגינותה הבעל התנה את מתן הגט בעריכת טיש חסידי - ואז סירב שוב

בתום מסע מתיש של עשר שנים ובמעורבות של גורמים רבים בארץ ובעולם – הותרה סוף סוף אישה מעגינותה. "כבר בביקור בכלא ראיתי שמדובר בסרבן גט עיקש במיוחד שנתלה ב'אילנות גבוהים' כדי שלא לתת גט לאשתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 13:30 כט בסיון התשפג

הבעל התנה את מתן הגט בעריכת טיש חסידי - ואז סירב שוב
צילום: shutterstock

אגף העגונות של בתי הדין הרבניים חתם בהצלחה את אחד המקרים המורכבים והסבוכים בתולדותיו. לאחר מאמץ חובק יבשות וזרועות עולם, מאסר ממושך בצינוק, פסיכולוגים ואמצעי לחץ מקוריים סודר גט והאישה שוחררה מכבלי עגינותה.

הטריד מינית את ילדיו וכפה עליה יחסי אישות 

סיפור המעשה: בשנת 2013 הגישה אישה לבית הדין הרבני תביעת גירושין. לטענתה בעלה סובל מאובססיות, מטיל אימה על הילדים ועליה, אינו נושא בשום מחויבות עבור המשפחה, משתלט על כספה, לוקח הלוואות ומכניס אותה לחובות. כמו כן טענה כי האיש הטריד מינית את ילדיו וכפה עליה יחסי אישות בניגוד לרצונה, ולמרות פס"ד לחיוב הבעל בגט לא הסכים הבעל לסדר גט, בשנת 2017 הועבר התיק לטיפול אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים.

שיחות רבות שנערכו עם הבעל הן באמצעות פסיכולוג שהגיע במיוחד מארה"ב והן על ידי רבותיו וטיפולם של הרכבים שונים של בית הדין לא הביאו לתוצאה המקווה, ומשכך המליץ אגף העגונות להעביר את התיק לטיפולו של הרב דניאל אדרי אב"ד חיפה המתמחה בטיפול בתיקי עגינות קשים. הרב אדרי החל לזמן את הבעל בתדירות גבוהה ולהפעיל עליו סנקציות, צינוק, בגדי אסיר, מניעת מזון מהדרין, כליאה ומאסר בתנאים קשים, אך ללא הועיל.

דרש לבצע טיש חסידי בתמורה למתן גט

בשלב מסוים הביע האיש נכונות לתת גט לאשתו אך דרש לנהל לפני כן מעין "טיש חסידי" עם מיני תרגימה, פיצוחים ועוגיות כאשר הוא יושב בראש השולחן. האיש ניהל את הטיש כאדמו"ר, אמר דברי תורה, הפעיל את הקהל אך כשהסתיים האירוע והוא הוכנס לבית הדין לצורך ביצוע הגט השתנק ונעצר. הוא סירב בתוקף לתת את הגט ונשלח חזרה לצינוק בבית הסוהר.

בשלב זה הוחלט כי יש צורך לבצע החמרה דרסטית בתנאי כליאתו של האיש. זומנה פגישה עם הנהלת השב"ס בנוכחות מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן, מנהל אגף העגונות הרב אליהו מימון רב השב"ס הרב אייל סלמן וקציני שב"ס בכירים שם ניתן אישור חריג להחמרת תנאי מאסרו. במקביל רב כלא אשל, הרב אייל בן דוד, פעל אינטנסיבית מול הבעל המעגן והצליח להביא לריכוך עמדתו ולהסכמתו לשילוב  לעירוב גורמים נוספים בהם יש לו אמון בטיפול בתיק. לאחר שינוע הבעל בין מספר בתי הכלא והפעלת לחץ באמצעות רבנים בכירים הסכים האיש לתת גט לאשתו.

צוות מיוחד שהגיע ישירות מארצות הברית ביצע את גט השליחות 

ביום שישי לפנות בוקר הגיע מארה"ב צוות גיטין ומשדה התעופה נסע ישירות לבית המעצר קישון כדי לבצע "גט שליחות" כאשר רב שב"ס  מלווה מקרוב את התהליך ואת המגעים עם האסיר. לאחר דין ודברים והמתנה מורטת עצבים ביצע הבעל לבסוף הרשאה למתן גט לאשתו כשהוא ממרר בבכי ורועד בכל גופו.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: "כבר בביקור בכלא ראיתי שמדובר בסרבן גט עיקש במיוחד שנתלה ב'אילנות גבוהים' כדי שלא לתת גט לאשתו. אני שמח שבסופו של דבר מאמצי היחידה המיוחדת לטיפול בעגונות ובית הדין הרבני בחיפה בראשות אב"ד הרב דניאל אדרי וצוות ביה"ד נשאו פרי והאישה שוחררה מעגינותה".