חוק האיזוק האלקטרוני יקודם על ידי הממשלה: זה הנוסח החדש

אחרי הסערה שחוללה נפילת החוק הקודם, בן גביר התחייב לקדם חוק חדש - והגיע עם לוין לנוסח מרוכך שיקודם בוועדת שרים לענייני חקיקה | הנוסח החדש כולל תנאים נוספים עד לאישור המשפטי לאיזוק אלקטרוני, בין היתר הרשעה קודמת בעבירת אלימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/23 22:56 כח בסיון התשפג

חוק האיזוק האלקטרוני יקודם על ידי הממשלה: זה הנוסח החדש
בן גביר ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק האיזוק האלקטרוני יקודם. ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר מחר (א') את חוק האיזוק האלקטרוני - אחרי שסוכמו הוויכוחים התקציביים סביבו, כך על פי דיווח בחדשות השבת בכאן 11. נזכיר כי לאחר שהחוק נפל התעוררה סערה גדולה, והממשלה הסכימה על נוסח מרוכך שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר המשפטים יריב לוין הגיעו לסיכום אודותיו.

התנאים לאיזוק אלקטרוני

נזכיר כי לפני שלושה חודשים מליאת הכנסת דחתה הצעת החוק לפיקוח אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה. לאחר נפילת החוק,חברי הכנסת של האופוזיציה תקפו את הקואליציה, אך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התחייב להביא "הצעת חוק ממשלתית טובה פי כמה".

הפגנה בעד איזוק אלקטרוני

הפגנה בעד איזוק אלקטרוני | צילום: Miriam Alster/Flash90

לעומת החוק שנפל, אותו הגיש גדעון סער, תקדם הקואליציה חוק הממשלתי שיוסיף תנאים לאיזוק אלקטרוני. לבן המשפחה שכלפיו מתבקש הצו ישנה הרשעה קודמת בעבירת אלימות, או שהוגש נגדו כתב אישום כזה, או שהפר צו הגנה קודם; התקבלה הערכת מסוכנות למי שמתבקש כלפיו צו הגנה; אם יש סכנת חיים ממשית, יוכל בית המשפט לתת צו הגנה למרות היעדרם של התנאים.

"שנתיים הייתם בשלטון, לא הבאתם את ההצעה הזו, אבל אתם רוקדים על הדם"

אחרי הפלת החוק, אמר בן גביר במליאה: "שנתיים הייתם בשלטון, לא הבאתם את ההצעה הזו, אבל אתם רוקדים על הדם. בואו נגיד את האמת: נשים לא מעניינות אתכם. מעניין אתכם להפיל את הממשלה. מה שמעניין אתכם זה לעשות פוליטיקה על חשבון הנשים".