ראיון מארגן ההפגנה מול ביתו של נתניהו: "צריכים לעצור את הכניעה של הממשלה"

מארגן ההפגנה בקיסריה ודובר ארגון הימין "אם תרצו", מתן אשר, מסביר בשיחה עם "חדשות כיפה", מדוע למרות תמיכתם בממשלה הם יפגינו הערב מול ביתו של נתניהו | על החלטתה של גוטליב לא להסיר את מועמדותה: "מעשים מבורכים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/06/23 13:10 כו בסיון התשפג

מארגן ההפגנה מול ביתו של נתניהו: "צריכים לעצור את הכניעה של הממשלה"
הפגנת הימין, הושקעו מאות אלפים, צילום: Erik Marmor/Flash90

בחירתה של נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר בבחירות לוועדת למינוי שופטים עוררה סערה, זאת לאחר שבניגוד להנחייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ארבעה חברי קואליציה הצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה. בתוך כך, ארגון הימין, "אם תרצו", הידוע כתומך בראש הממשלה, יקיים הערב (ה') בשעה 19:00 הפגנה מול ביתו שבקיסריה.

מארגן ההפגנה ודובר ארגון הימין "אם תרצו", מתן אשר, מסביר בשיחה עם "חדשות כיפה", מדוע למרות תמיכתם בממשלה, הם יפגינו הערב מול ביתו של נתניהו שבקיסריה וטוען כי החלטתה של חברת הכנסת, טלי גוטליב, לא להסיר את מועמדתה בבחירות הייתה מבורכת.

צילום: אם תרצו

"צריכים לעצור את הכניעה של הממשלה"

"מהרגע שהוקמה הממשלה", פתח אשר את דבריו, "'אם תרצו' נתנה את האשראי לראשי הקואליציה, מתוך הבנה שיש התנגדות וזה לא עסק של יום-יומיים, להעביר את הרפורמה המשפטית. אבל בסופו של דבר צריך להגיד עד כאן. מה שקרה אתמול זה קריסה מוחלטת של הקואליציה, ואנחנו בתור תנועה שמקדמת את הנושא המשפטי כבר עשור לא יכולים להשלים עם זה".

ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מארגן ההפגנה אומר כי מטרתה של ההפגנה היא לעצור את הכניעה של הקואליציה לדרישותיה של האופוזיציה. "אני לא יודע מי נתן את ההנחיה, ומי הסכים בבית הנשיא לנציג לאופוזיציה, אבל ברור שהסכמה כזו בלי לקבל דבר – במקסימום נושא הסבירות במינויים שאין לו השפעה אמיתית על מדיניות – לא קביל. צריכים לעצור את הכניעה של הממשלה, של העומד בראשה, של חברי הכנסת".

"המעשים של טלי גוטליב הם מבורכים ומצער מאוד שהיא הייתה הקול היחיד"

לדבריו של אשר, עם נציגה כמו אלהרר, אי אפשר להגיע להסכמות עם האופוזיציה. "יש בהחלט כניעה של ראשי המחנה הלאומי, עד לאחרון חברי הכנסת. זו הפגנת השכמה לראש הממשלה. אנחנו מבקשים שהיא תקרה ואנחנו לא מוכנים לקבל הליכה אחריה. כרגע זו רגרסיה. הקואליציה עצרה את החקיקה ובתמורה מקבלים את קארין אלהרר. עם אלהרר אי אפשר להגיע לשום הסכמה".

גוטליב בצאתה מהפגישה עם נתניהו

"מצער מאוד שהיא הייתה הקול היחיד". גוטליב בצאתה מהפגישה עם נתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מארגן ההפגנה טוען כי החלטתה של חברת הכנסת, טלי גוטליב, לא להסיר את מועמדתה בבחירות הייתה מבורכת. "לא אתייחס לגופו של אדם, אבל המעשים של טלי גוטליב הם מבורכים ומצער מאוד שהיא הייתה הקול היחיד. היא הקימה צעקה: 'למה שהאופוזיציה תקבל נציג? מה אנחנו מקבלים בסוף?' זו קריאה חשובה".