זעם בימין על נתניהו: "דורשים רפורמה עכשיו"

בעקבות הסערה סביב בחירתה של נציגת האופוזיציה, קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים, ארגון "אם תרצו", יקיים הערב הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בקיסריה בדרישה לקדם את הרפורמה המשפטית

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/06/23 08:18 כו בסיון התשפג

זעם בימין על נתניהו: "דורשים רפורמה עכשיו"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירתה של נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר בבחירות לוועדת למינוי שופטים עוררה סערה בתוך הקואליציה. בניגוד להנחייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ארבעה חברי קואליציה הצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה. בתוך כך, ארגון הימין, "אם תרצו", הידוע כתומך בראש הממשלה, יקיים הערב (ה') בשעה 19:00 הפגנה מול ביתו שבקיסריה.

המפגינים יפגינו וידרשו מנתניהו לקדם את החקיקה של הרפורמה המשפטית במהירות האפשרית ויממש את 64 המנדטים שיש בידו. "מגיעים לקיסריה, דורשים מראש הממשלה רפורמה עכשיו, הבטחתם תקיימו", נכתב בהזמנה להפגנה. 

צילום: אם תרצו

בכירים בליכוד: הכישלון הפוליטי הכי גדול משנת 1977

בכירים בליכוד העריכו הבוקר בשיחה ל"מעריב" כי הקואליציה לא תחזיק זמן רב בעקבות תמיכתם של ארבעה מחבריה במועמדותה של אלהרר בבחירות. "תחושת אכזבה קשה בליכוד ובמחנה הלאומי כולו. תוצאות ההצבעה, ובעיקר אותם המורדים שנתנו את קולם לאופוזיציה - כל זה מטיל סימני שאלה באשר לכושר שרידותה של הקואליציה. יש אנשים בליכוד שאינם יודעים מי הם ועם מי הם. הקואליציה הזאת לא תחזיק מעמד לאורך זמן".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לטענתם, מדובר בכישלון הכי גדול של הליכוד מאז 1977. "אם בחירות לכנסת יתקיימו בקרוב, הליכוד יפסיד, אבל קודם לכן הוא יבוא חשבון עם כל אלה שאחראים למצב המביש הזה, מלמעלה עד למטה. זה הכישלון הפוליטי הכי גדול של ממשלת הליכוד משנת 1977. הכישלון הפרלמנטרי הכי מביש שהיה לליכוד אי־פעם".