מכת מדינה: גננת נעצרה בחשד לתקיפת ילדים

המשטרה עצרה גננת, תושבת לוד כבת 60, בחשד לתקיפת קטינים בגן ילדים בו עבדה באחד מהיישובים הסמוכים לשוהם | החשודה הובאה לדיון בבית המשפט בפתח תקווה בבקשה להאריך את מעצרה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/06/23 11:41 כו בסיון התשפג

מכת מדינה: גננת נעצרה בחשד לתקיפת ילדים
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מכת מדינה: חוקרי תחנת ראש העין פתחו אמש (ד') בחקירה עם קבלת דיווח על גננת העובדת בגן ילדים בישוב הסמוך לשוהם. עם התקדמות החקירה הצטברו ראיות לתקיפות שבוצעו לכאורה בילדים הלומדים בגן על ידי הגננת ובתום חקירתה אמש בתחנת ראש העין היא נכלאה. הבוקר הובאה החשודה, תושבת לוד כבת 60, לדיון בבית המשפט בפתח תקווה בבקשה להאריך את מעצרה.

כתב אישום מחריד: 380 מקרים של התעללות בפעוטות בגן ילדים

נזכיר כי ביום שני האחרון,  פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אילנה קובר, בת 63 תושבת אילת, לאחר שב-380 מקרים שונים התעללה ב-26 פעוטות שהיו תחת אחריותה. בנוסף, הוגשה בקשה לחילוט הנכס ששימש להפעלת הגן.

גן ילדים, אילוסטרציה

גן ילדים, אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

מכתב האישום שהוגש על ידי עורך הדין ערן צברי ורננה לוי עולה כי קובר ניהלה גן ילדים בו היו 26 פעוטות בגילאים 9 חודשים עד לשלוש וחצי. קובר בהיותה אחראית על הפעוטות ביצעה מעשי התעללות גופנית ונפשית ותקפה לכל הפחות ב 380 מקרים שונים  כ - 23 מהפעוטות מתוך 26 ילדי הגן, זאת בעוד שכל ילדי הגן היו חשופים לאלימות הבלתי פוסקת מצידה כלפי חבריהם בגן. לאור האמור יוחסה לקובר התעללות נפשית בכל ילדי הגן.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינו עורכי הדין צברי ולוי כי: "המשיבה נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות שהיו תחת אחריותה, תלויים בה לחלוטין, במשך השעות הארוכות בהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו הורי הפעוטות במשיבה, עת הפקידו בידיה את היקר להם מכל. חמורה מכך היא פגיעתה של המשיבה בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם. אין ספק כי התנהגות זו מטלטלת ומערערת את עולמם של הפעוטות חסרי הישע, והשלכותיה הרעות עלולות להיות ארוכות טווח, השלכות שהפעוטות מתמודדים איתם כבר עתה".