המהלך החדש של הקואליציה: מצלמות און ליין במעונות 0-3

יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, הגיע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לדיון בהגשת כתב האישום בפרשת ההתעללות באילת וחשף את הצעדים שהקואליציה תקדם למיגור תופעת ההתעללות בפעוטות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/06/23 12:57 כג בסיון התשפג

המהלך החדש של הקואליציה: מצלמות און ליין במעונות 0-3
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות פרשת ההתעללות בפעוטות באילת, יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, הגיע היום (ב') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לדיון בהגשת כתב האישום בפרשה וחשף את הצעדים שהקואליציה תקדם למיגור תופעת ההתעללות בפעוטות שבין היתר תתקן את "חוק המצלמות".

בין התיקונים שהקואליציה תוביל ב"חוק המצלמות": יוכנסו מצלמות און ליין למעונות 0-3, דגימת מצלמות קבועות על ידי נציגות הורים פעם בחודש, חובת התקנת מצלמות קבועות בגני ילדים בגילאי 3-6, תקופת שמירת הצילומים במצלמות הקבועות יגדלו ל-60 יום.

גן ילדים, אילוסטרציה

גן ילדים, אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

"צעד חדש בתקווה ימגר את מכת המדינה"

יו"ר הקואליציה כץ הביע את תקוותו כי צעדים אלו ימגרו את תופעת התעללות בילדים. "היום אני מודיע על צעד חדש, צעד משמעותי שבתקווה ימגר את מכת המדינה הזו שאנו מתמודדים איתה. זו הדרך היחידה לעקור את הזוועות האלו מהשורש, מקרה כמו אילת יכל להימנע, המקרים הבאים יכולים להימנע, אם תהיה פה בקרה אמיתית. הגיע הזמן לפתרון אמיץ ואמיתי, ואני אקדם אותו".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"דורשים משר החינוך להיענות באופן מידי לתיקון חוק המצלמות"

מטה המאבק למען הילדים ברך את החלטתו של אופיר כץ. "לאורך השנים מטה המאבק חשף עוד ועוד מקרים ברחבי הארץ של ילדים שנפגעו במסגרות חינוכיות: בגיל הרך ובגני העירייה. לצד מטה המאבק יו"ר הקואליציה פעל לקדם חקיקה שתעסוק באופן מידי בהחמרת הענישה לאור העובדה כי הענישה בעבירות אלו הייתה מקלה ורבות מהן יצאו בעסקאות טיעון מגוחכות".

שר החינוך קיש,

שר החינוך קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90


בנוסף במטה דרשו משר החינוך, יואב קיש, להיענות לתיקון החוק באופן מידי. "אנחנו דורשים משר החינוך – יואב קיש להיענות באופן מידי לתיקון חוק המצלמות כפי שמוצג בתכניתו של יו"ר הקואליציה, לאור העובדה שהפיקוח כשל באוקטובר האחרון להגן על הילדים בגן של אילנה קובר. באם הפיקוח היה פותח מצלמות, ייתכן וכבר אז הסבל הרב היה נמנע מהילדים".