לאחר כחודשיים: שוחרר ממעצר הנער שהואשם בתקיפת ערבים

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה על שחרורו של תושב כוכב יעקב כבן 19 למעצר בית, לאחר שהואשם בזריקת אבנים על ערבים לפני כחודשיים בסמוך ליישוב: "לא היה מקום בנסיבות העניין להותירו כלל מאחורי סורג ובריח"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/06/23 10:57 כו בסיון התשפג

לאחר כחודשיים: שוחרר ממעצר הנער שהואשם בתקיפת ערבים
צילום: חוננו

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה אתמול (ד') על שחרורו של תושב כוכב יעקב, כבן 19, אשר מואשם באירוע זריקת אבנים על ערבים לפני כחודשיים בסמוך ליישובו. בית המשפט קיבל את עמדת עורך דינו, משה פולסקי מארגון חוננו, והורה על שחרורו למעצר בית בצפון הארץ.

"לא היה מקום בנסיבות העניין להותירו כלל מאחורי סורג ובריח"

כזכור, התושב נעצר בשבת לפני כחודשיים יחד עם אחותו בסמוך ליישוב כוכב יעקב במהלך טיול שבת שערכו והואשם כי באירוע חיכוך עם ערבים, הוא השליך לעברם אבנים. התושב הכחיש את המיוחס לו. האחות שוחררה לאחר זמן קצר, ואתמול כאמור, לאחר מאבק משפטי ארוך הורה בימ"ש של שחרורו ממעצר גם של התושב.

צילום: Matanya Tausig/FLASH90

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שמייצג את התושב מסר "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שהורה על שחרורו של הלקוח שלנו, צעיר ללא עבר פלילי לחלופת מעצר. אנחנו סברנו כבר בעת הגשת האישום כי לא היה מקום בנסיבות העניין להותירו מאחורי סורג ובריח, כאשר מדובר בצעיר ללא עבר, בשל אירוע לא יזום ולא מתוכנן כאשר הראיות הקושרות אותו מבוססות על סמך עדויות של מתלוננים שהיו נתונים בסערת רגשות, ובפרט לאור העובדה שהוצגה בפני בית המשפט חלופת מעצר ראויה. כעת לאחר כחודשיים שהצעיר שעמד לפני גיוס יושב בכלא, התקבלה המלצת שירות המבחן לפיה יש מקום להורות על שחרורו של החשוד לחלופ מעצר מרוחקת בפיקוח בני משפחתו".