לאחר שעורר סערה: מזכיר הממשלה מסביר את דבריו

לאחר שעורר סערה בעקבות טענתו כי נציגיהם של גנץ ולפיד הסכימו לאפשר את חזרת יו"ר ש"ס, אריה דרעי לשולחן הממשלה, מזכיר יוסי פוקס מסביר את דבריו: "אחדד את מה שאמרתי בראיונות האחרונים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/06/23 22:54 כה בסיון התשפג

לאחר שעורר סערה: מזכיר הממשלה מסביר את דבריו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזכיר הממשלה,יוסי פוקס, אמר היום (ד') בראיון לכאן 11 כי נציגי יש עתיד והמחנה הממלכתי המשתתפים בשיחות בבית הנשיא, הסכימו לאפשר את חזרתו של דרעי לשולחן הממשלה ועורר סערה בקרב מפלגות האופוזיציה שטענו כי הוא משקר. מאוחר יותר הערב, הבהיר פוקס את דבריו.

בציוץ שפרסם בעמוד הטוויטר שלו, ציין מזכיר הממשלה שתי נקודות בעניין. "נקודה ראשונה, הצדדים טרם הגיעו להסכמות על אף סעיף ברפורמה המשפטית. נקודה שנייה, נציגי הקואליציה העבירו נוסח לעילת הסבירות לפיה לא ניתן לבטל החלטת ממשלה כלשהי בעילת חוסר סבירות. הצד השני סירב להצעה זו ולא קיבל את ביטול העילה ביחס להחלטות על מינוי בכירים שאינם שרים".

"מדובר בשקר מוחלט", "פעיל פוליטי שמפיץ פייק ניוז"

כאמור, בראיון לכאן 11, אמר מזכיר הממשלה כי היו הסכמות עם נציגי האופוזיציה להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה ובתגובה לכך, מפלגות האופוזיציה תקפו. ביש עתיד מיהרו להוציא הודעה כי מדובר בשקר מוחלט. "הניסיון של מזכיר הממשלה להציג הסכמות בבית הנשיא הוא ביזוי מוסד הנשיאות. מדובר בשקר מוחלט. אין שום הסכמות בבית הנשיא, ולא הסכמנו לאפשר לדרעי לחזור לשולחן הממשלה", נמסר מטעם המפלגה.

הפגישה בבית הנשיא

הפגישה בבית הנשיא צילום: קובי גדעון/ לע"מ

גם במחנה הממלכתי הגיבו לדבריו של מזכיר הממשלה והכחישו את דבריו. "מצופה ממזכיר הממשלה לזכור שהוא עובד ציבור, ולא פעיל פוליטי שיכול להפיץ פייק ניוז. מדובר בשקר עלוב", נמסר מהמחנה הממלכתי.