אחד הח"כים המורדים בליכוד: "הצלנו את נתניהו מיריב לוין"

בניגוד להנחייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ארבעה חברי קואליציה הצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה, קארין אלהרר | אחד הח"כים המורדים הסביר: "אם היא לא הייתה נבחרת - היה פה אירוע גלנט על סטרואידים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 22:39 כה בסיון התשפג

אחד הח"כים המורדים בליכוד: "הצלנו את נתניהו מיריב לוין"
יריב לוין בנימין נתניהו, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

אחר ספירת הקולות של חברי הכנסת בבחירות לוועדה למינוי שופטים, נבחרה היום (ד') נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר ברוב של 58 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. בחברת הכנסת טלי גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו. הבחירה לנציג נוסף תתקיים תוך 30 יום. בניגוד להנחייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ארבעה חברי קואליציה הצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה.

על פי דיווח של כתב חדשות 12, ירון אברהם, אחד מחברי הכנסת "המורדים" בליכוד, טען כי הוא הצביעו בעד כדי להציל את נתניהו משר המשפטים, יריב לוין. "הצלנו את נתניהו מיריב לוין. נתניהו ידע שקארין תיבחר, והוא לא הופתע מהתוצאות. אם קארין אלהרר לא הייתה נבחרת היה פה אירוע גלנט על סטרואידים", אמר חבר הכנסת מהליכוד.

"אם היא לא הייתה נבחרת - היה פה אירוע גלנט על סטרואידים" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכירים בממשלה תומכים בלוין: "צדק לאורך כל הדרך" 

בעקבות המבוכה של הקואליציה, עם בחירתה של חברת הכנסת קארין אלהרר לוועדה למינוי שופטים, בכירים בממשלה אמרו כי שר המשפטים, יריב לוין צדק כשסבר שאסור להיכנע לאופוזיציה ולמחאה נגד הממשלה.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי פרסום של עמית סגל, אותם בכירים טוענים כי הכניעה לדרישותיה של האופוזיציה הביאה אותם להפסד בבחירות. "הכניעה של כמה ח"כים בתוך הליכוד שהתנגדו לחקיקה אז, הביאה אותנו לתוצאה היום. זה מה שקורה כשמתקפלים בפני השמאל ושוברים משמעת קואליציונית. יש רק דרך אחת להתמודד עם הצד השני - להפסיק להתרפס, לחוקק ולמשול", אמרו הבכירים.