מצמרר: ההורים של הנרצח בפיגוע קיבלו את תעודת החובש בשמו

תעודת חובש מד"א הוענקה להוריו של יגל יעקב יניב ז"ל, שנרצח ימים לפני סיום הקורס. שניים מהאמבולנסים שהותרמו במהלך הערב הוקדשו לזכרם של לוסי, מאיה ורינה די ז"ל והלל מנחם ויגל יעקב יניב ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 15:28 כד בסיון התשפג

מצמרר: ההורים של הנרצח בפיגוע קיבלו את תעודת החובש בשמו
ההורים של יגל מקבלים את התעודה בשמו, צילום: אלירן אביטל

בתחילת השבוע התקיים בהיכל התרבות בתל אביב אירוע הצדעה מיוחד למגן דוד אדום אשר כלל קונצרט מרגש בניצוחו של המאסטרו יונתן רזאל - "חסידות בקלאס", בהשתתפות חיים ישראל, יצחק מאיר הלפגוט ושולם למר. את הערב המרגש הנחה עופר חדד.

אמבולנס חדש לזכרם של האחים יניב בשומרון 

במהלך הערב הותרמו סה"כ 14 אמבולנסים שעתידים לשמש את צוותי מגן דוד אדום ברחבי הארץ בפעילותם למען הצלת החיים. בתום ההתרמה הוקדשה ניידת אמבולנס שנתרמה לעילוי נשמתן של בנות המשפחה לוסי, מאיה ורינה די ז"ל שנרצחו בפיגוע ירי מתועב בבקעת הירדן בחודש אפריל האחרון. ניידת האמבולנס החדשה שהוקדשה לזכרן תפעל במועצה המקומית אפרת.

ניידת אמבולנס נוספת הוקדשה לעילוי נשמתם של האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז"ל, שנרצחו בפיגוע ירי בחווארה בחודש פברואר האחרון. יגל יעקב היה צפוי לסיים קורס חובשי רפואת חירום בתחנת מגן דוד אדום בחדרה, אך את תעודת החובש הוא לא זכה לקבל. אמש, העניק מנכ"ל מד"א את תעודת החובש להוריהם - שלום ואסתר יניב. ניידת האמבולנס החדשה שהוקדשה לזכרם של האחים תפעל במועצה האזורית שומרון. 

בכל פעם שאני פותחת את הטלפון של יגל אני רואה את האפליקציה של מד"א

אסתר ושלום יניב אמרו בהתרגשות: "יגל לצערנו הרב לא זכה להיות חובש מן המניין. תודה רבה לכם. מכל הלב. 13 ימים לפני הרצח שלח הלל הודעה: 'עקצתי את מד"א, תרמתי דם פעמיים בחודשיים כשמותר פעם אחת בשלושה חודשים.׳ איך עשית את זה שאלו אותו, ולמה שתעשה את זה? והוא אמר כי ׳יש תרומה אז למה לא.׳ מאוד משמעותי לנו להיות בערב הזה, בכל פעם שאני פותחת את הטלפון של יגל אני רואה את האפליקציה של מד"א, והוא זכה לצאת לקריאות גם בקורס. גם להלל וגם ליגל היו עולם ערכים עשיר, מיד היו מתגייסים לעזור, זה היה עולם הערכים שלהם". 

מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר על פתק שכתב יגל כשנה לפני הרצח. "איפה אני רואה את עצמי עוד שנה מהיום: יותר מסודר, לפתוח מוסך קטן בגבעה המערבית. לסיים מסכת, לחזור להתגייס, לכבד יותר את המשפחה ולסיים קורס חובשים - להתנדב יותר. שנה טובה". בין הוסיף כי האמבולנסים שנרתמו יפיחו תקווה בלבבות רבים ויביאו מזור לבתים רבים בישראל.