משפחתו של ניב לובטון ז"ל על העונשים של רכזי מצ"ח: "הכל נתפר"

בית המשפט אישר את הסדר הטיעון עם רכזי מצ"ח, שלחצו על רב"ט ניב לובטון ז"ל להעיד נגד חבריו ובהמשך שם קץ קץ לחייו. משפחתו אומרת: "החקירה הייתה מבזה" | על רכזי מצ"ח נגזרו שלושה חודשי מאסר והורדה בדרגה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/06/23 14:00 כד בסיון התשפג

משפחתו של ניב לובטון ז"ל על העונשים של רכזי מצ"ח: "הכל נתפר"
ניב לובטון ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

בית הדין הצבאי המחוזי גזר היום (ג') עונש של שלושה חודשי מאסר, לריצוי בדרך של עבודה צבאית והורדה לדרגת טוראי על שני רכזי מודיעין ששירתו במשטרה הצבאית. הרכזים הורשעו על-פי הודאתם בעבירות של ידיעות כוזבות והתנהגות שאינה הולמת, בגין כך שלא מסרו למפקדיהם מידע בדבר התרשמותם מן המצוקה הנפשית שבה היה שרוי רב"ט ניב לובטון ז"ל שכתוצאה מהלחץ שהופעל עליו, שם קץ לחייו. 

משפחת לובטון הגיבה בזעם לפסק הדין וטענו: "חשפנו את כל העובדות. משום מה בית משפט החליט להתעלם. החקירה הייתה מבזה ומאוד בעייתית הכל נתפר ונעשה בדיוק כמו שהם תיכננו - אף אחד לא לוקח אחריות".

שם קץ לחייו לאחר שהופעל עליו לחץ להפליל את חבריו

בגזר הדין צוין כי ההסכמות בין הצדדים גובשו לאחר הליך גישור ממושך בפני סגן נשיא בית משפט מחוזי, אלוף (במיל') אילן שיף, שכיהן בעבר כנשיא בית הדין הצבאי לערעורים והפרקליט הצבאי הראשי, וכי בהליך הגישור השתתפו גם הוריו של ניב ז"ל ופרטי ההסדר הוצגו בפניהם.

כזכור, לוחם צה"ל ניב לובטון ז"ל, שם קץ לחייו לאחר שהופעל עליו לחץ להפליל את חבריו ליחידה על ידי חוקרי מצ"ח. לובטון חשף את כוונותיו לשים קץ לחייו בפני החוקרים אך אלה לא דיווחו על כך לממונים עליהם ולא נקטו אף פעולה. וכעת בצה"ל ובפרקליטות המדינה החליטו לערער על כך.