צה"ל יערער לעליון על ביטול הדחת מפקד לשעבר במצ"ח

ההליכים שננקטו נגד מפקד מצ"ח באר שבע לשעבר, ברקע מותו הטראגי של החייל ניב לובטון ז"ל, בוטלו על ידי בית המשפט המחוזי, וכעת צה"ל ופרקליטות המדינה, בגיבוי הרמטכ"ל כוכבי, יערערו לבית המשפט העליון: "מייחס חשיבות גדולה לאחריות המפקדים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/02/21 19:54 טז באדר התשפא

צה"ל יערער לעליון על ביטול הדחת מפקד לשעבר במצ"ח
הרמטכ"ל אביב כוכבי, צילום: דו"צ

בצה"ל הודיעו היום (א') כי הוחלט על הגשת ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את ההליכים הפיקודיים נגד מפקד מצ״ח באר שבע לשעבר. ההליכים ננקטו על רקע אירוע מותו הטראגי של לוחם צה"ל, ניב לובטון ז"ל. 

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם הרמטכ"ל כוכבי שמעניק גיבוי מלא להגשת הערעור, והדגיש כי הוא מייחס חשיבות גדולה לאחריות המפקדים ודורש מהם לממש אותה בגישה מרחיבה וכוללת. זו הגישה שהובילה להחלטה להדיח את מפקד מצ״ח באר שבע והיא גם זו שהובילה להחלטה לערער לבית המשפט העליון. הטיעונים יפורטו במסגרת הערעור שיוגש בימים הקרובים על ידי פרקליטות המדינה.

כזכור, לוחם צה"ל ניב לובטון ז"ל, התאבד לאחר שהופעל עליו לחץ להפליל את החבריו ליחידה על ידי חוקרי מצ"ח. לובטון חשף את כוונותיו לשים קץ לחייו בפני החוקרים אך אלה לא דיווחו על כך לממונים עליהם ולא נקטו אף פעולה. 

בעקבות חקירת צה"ל ננקטו מספר צעדים פיקודיים, בהם כתבי אישום שהוגשו נגד שני רכזי המודיעין, והדחת מפקד בסיס מצ״ח בדרגת רס"ן. בית המשפט המחוזי ביטל את הצעד נגד מפקד הבסיס וכעת בצה"ל ובפרקליטות המדינה החליטו לערער על כך.