התרגשות בבית הנשיא: הקצינה המצטיינת נפגשה עם הוריה לאחר למעלה משנה

איחוד משפחתי מרגש התקיים בבית הנשיא, בין הקצינה המצטיינת סג"ם בקי ממן, שסיימה קורס קצינים השבוע, ומשפחתה שהגיעה מקנדה במיוחד, לאחר כשנה שבה לא נפגשו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 19:11 י בתמוז התשפ

התרגשות בבית הנשיא: הקצינה המצטיינת נפגשה עם הוריה לאחר למעלה משנה
הקצינה עם אביה בבית הנשיא, צילום: מארק ניימן, לע"מ

איחוד משפחתי מרגש התקיים היום (ה') בבית הנשיא בין הקצינה המצטיינת סג"ם בקי ממן ומשפחתה שהגיעה מקנדה, לאחר כשנה שבה לא נפגשו

משפחתה של סג״ם בקי ממן הגיעה במיוחד ארצה מקנדה כדי לחגוג עם ביתם את טקס הסיום קורס הקצינים אמש בבה״ד 1. המשפחה אף נחתה כבר לפני כשבועיים על מנת להשלים את תקופת הבידוד הנדרשת על מנת להגיע אל הטקס ולחגוג עם רבקה (בקי), לאחר כשנה שבה לא נפגשו. אך ההנחיות המחמירות שנאכפות בבסיסי צה״ל לאור התפשטות מגיפת הקורונה, מנעו ממשפחת ממן להגיע אל הטקס וכמו יתר בני המשפחות של הקצינים החדשים, נאלצה המשפחה לצפות בו ממרחקים.

השבוע הגיעה אל לשכת נשיא המדינה פנייתה של המפקדת של בקי בגדוד קרקל שסיפרה לנשיא על האכזבה ועל המפגש המשפחתי שנדחה. הנשיא ביקש להזמין את בקי ובני משפחתה ללשכתו, שם התאחדה המשפחה הראשונה לאחר כשנה שלא התראו האחד עם השניה. בטקס, שנערך אתמול בבה"ד 1, חשף הנשיא את דרגותיה של בקי המצטיינת והבטיח לה שאת המפגש המרגש יערכו בבית הנשיא.

הנשיא עם בקי ואביה

הנשיא עם בקי ואביהצילום: מארק ניימן, לע"מה

הבוקר נפגשו לראשונה סג"ם בקי ובני משפחתה הנרגשים באירוח הנשיא. במפגש סיפרו הוריה גידי ומוניקה, עד כמה הם גאים בבתם, "היא לוחמת גדולה כבר מילדות, כאחת משלישייה נולדה קטנה וחלשה במיוחד אבל היא אף פעם לא נתנה לאף אחד להרגיש שהיא לא יכולה, או מצליחה פחות ותמיד עשתה את הטוב ביותר, אנחנו מאוד גאים בה."

אמה של בקי סיפרה בדמעות כי חבל לה שסבה וסבתה ניצולי השואה לא זכו לראות את נכדתם מגשימה חלום: "היא העמוד לפני המחנה עבורנו, אין לי ספק שנבוא ארצה בעקבותיה."

הנשיא ברך את המשפחה על הבת הנהדרת שגידלו ואמר: "אני רואה כמה שהיא לוחמת, חד משמעית. אבל גם לוחמים מתרגשים אחרי חודשים רבים בהם שלא ראו את אבא ואמא, ושנה בה לא פגשו את האחים והאחיות. אנחנו כל כך שמחים שפה המקום בו אתם נפגשים. לא יכולתם להגיע לטקס הסיום אתמול עקב המגבלות אז מבחינתנו זו הוקרה נוספת לחיילת שהיא מהטובות שבלוחמות צה"ל."

בקי, עזבה את הוריה, אחותה הגדולה ואחיותיה לשלישייה בטורונטו כדי לשרת בצה״ל כלוחמת בגדוד קרקל ולא פגשה אותם מזה כשנה. לאחר שסיימה את הטירונות וקורס המפקדים שלה בהצטיינות, החליטה לצאת לקורס קצינים ולהיות מפקדת מחלקה בבסיס ההכשרה של גדוד קרקל. אתמול, קיבלה בקי את דרגות הקצונה כחניכה מצטיינת.