2023-1936 אבל באיטליה: ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, מת בגיל 86

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, מת בגיל 86 לאחר חודשים בהם מצבו הרפואי הידרדר | היה נחשב למנהיג האירופי הידידותי ביותר של ישראל ואך ניסה לצרפה לאיחוד האירופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 11:42 כג בסיון התשפג

אבל באיטליה: ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, מת בגיל 86
צילום: Abir Sultan/Flash 90

אבל איטליה: סילביו ברלוסקוני, שכיהן במשך שלוש קדנציות שונות כראש ממשלת איטליה, מת היום (ב') בגיל 86 לאחר חודשים בהם מצבו הרפואי הידרדר. בנוסף להיותו פוליטיקאי איטלקי, הוא היה אחד מעשירי איטליה שבין היתר החזיק בכלי תקשורת רבים, כמו גם בקבוצת הכדורגל AC מילאן. ברלוסקוני הותיר אחריו חמישה ילדים.

המנהיג האירופי הידידותי ביותר של ישראל 

כאמור, ברלוסקוני כיהן כראש ממשלת איטליה בין השנים 1995-1994, 2006-2001 ו-2010-2008 והיה לפוליטיקאי שכיהן הכי הרבה זמן בתפקיד בהיסטוריה הרפובליקנית של איטליה שלאחר מלחמת העולם השנייה. ברלוסקוני היה נחשב למנהיג האירופי הידידותי ביותר לישראל ופיתח יחסים קרובים עם ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. 

בביקור ביד ושם. צילום: Abir Sultan /Flash 90.

ברלוסקוני ביקר פעמיים בישראל במהלך כהונתו. ביוני 2003, קרא ברלוסקוני לצרף את ישראל, לאיחוד האירופי, על אף מיקומה הגיאוגרפי. בביקור זה, נמנע מפגישה עם יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת והיה למדינאי הראשון שעשה זאת. ביקורו השני היה בפברואר 2010, שבמסגרתו ביקר במוזיאון "יד ושם", והביע את זעזעו מהמראות שראה שם ואף חתם בספר האורחים של האתר.

ברלוסקוני נואם בכנסת, 2010

ברלוסקוני נואם בכנסת, 2010 צילום: Yossi Zamir/Flash90

נתניהו: "היה ידיד גדול של ישראל ועמד לצידנו בכל עת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד לברלוסקוני. "הצטערתי מאוד על מותו של סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר. תנחומיי מעומק הלב למשפחתו ולתושבי איטליה. סילביו היה ידיד גדול של ישראל ועמד לצידנו בכל עת. נוח על משכבך בשלום, חבר".

חבר הכנסת גדעון סער ספד לראש ממשלת איטליה לשעבר. "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני. ברלוסקוני היה מגדולי ידידי ישראל בין מנהיגי איטליה ואירופה. בתקופות כהונתו כראש ממשלה חל שיפור דרמטי ביחסים בין המדינות וגם בגישתה של איטליה לישראל בפורומים בינלאומיים. אזכור אותו כידיד ישראל והעם היהודי".