העיתון האיטלקי חשף: הבקשה של נתניהו מראש ממשלת איטליה - "הגיע הזמן"

לקראת טיסתו של נתניהו לביקור המדיני באיטליה. ערך ראש הממשלה ריאיון עם העיתון המקומי "לה רפובליקה". נתניהו אמר לריאיון כי יבקש מראש ממשלת איטליה מלוני להכיר בירושלים כבירת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 13:00 טז באדר התשפג

העיתון האיטלקי חשף: הבקשה של נתניהו מראש ממשלת איטליה - "הגיע הזמן"
נתניהו, יבקש להכיר בירושלים כבירת ישראל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבקשה של נתניהו: לקראת ביקורו המדיני של ראש הממשלה באיטליה ופגישתו עם ראש הממשלה שם ג'ורג'יה מאלוני, העניק נתניהו ריאיון לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה". בעיתון נשאל נתניהו על ההפגנות נגד ממשלתו ועל הדמוקרטיה הישראלית. נתניהו הצהיר בריאיון כי הוא מתכנן לבקש מראש הממשלה מאלוני להכיר בירושלים כבירת ישראל.

"אני מאמין שהגיע הזמן שרומא תכיר בכך שירושלים הייתה בירת אבותיו של העם היהודי במשך 3,000 שנה", אמר נתניהו בריאיון, "בדיוק כפי שעשתה ארצות הברית במחווה של ידידות גדולה". "אני מאמין שהגיע הזמן שרומא תכיר בירושלים כבירת העם היהודי" הוסיף.

ההפגנה מחוץ לנתב"ג

ההפגנה מחוץ לנתב"ג "מראות עד כמה הדמוקרטיה שלנו עוצמתית" | צילום: Erik Marmor/Flash90

על הפגנות מתנגדי הרפורמה במדינה אמר נתניהו: "המחאות מראות עד כמה הדמוקרטיה שלנו עוצמתית", אמר לעיתון "אנשים רוצים מאוד שיחזור האיזון בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת. הבעיה במערכת המשפט שיש לה סמכויות יוצאות דופן, וכך מופר האיזון. מערכת המשפט צריכה להיות עצמאית, לא כל-יכולה".

"בן גביר וסמוטריץ' הצטרפו לליכוד, לא להיפך"

"אני זוכר שכאשר העברתי את הרפורמות הכלכליות" המשיך נתניהו, "ההפגנות היו רבות. בזמנו, אנשים היו נגד המעבר לכלכלת שוק. האיגודים המקצועיים המשיכו (במחאות) במשך חודשים, אבל בסופו של דבר הרפורמות יצרו כלכלה איתנה מאוד", אמר נתניהו.

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר, "הצטרפו לליכוד, לא להיפך" צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו התייחס גם לשותפיו הקואליציונים סמוטריץ' ובן גביר עליהם אמר: "בן גביר וסמוטריץ' הצטרפו לליכוד, לא להיפך. מדיניות ביטחון, מדיניות חוץ והחלטות מכריעות רבות אחרות מתרחשות בהנחיה של הממשלה שעליה מופקד הליכוד בראשותי".