סקר מנדטים: הפער של גנץ נשמר - הציונות הדתית מפתיעה

סקר מנדטים חדש של חדשות 13 מציג מה היו תוצאות הבחירות לו היו נערכות היום, על רקע חוק התקציב שעבר לאחרונה | וגם - מי האחראי המרכזי על האלימות הגוברת בחברה הערבית?

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 21:48 כב בסיון התשפג

סקר מנדטים: הפער של גנץ נשמר - הציונות הדתית מפתיעה
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: Amit Shabi/POOL

שבועיים עברו מאז העברת תקציב המדינה, מהלך שמצד אחד הראה כי ממשלת הימין בראשות נתניהו אכן יכולה להגיע להסכמות תקציביות - ומנגד, חשף פערים עמוקים בתוך הקואליציה והגביר את הביקורת באופוזיציה על התנהלותה. בתוך כך, היום (א') התפרסם סקר מנדטים חדש של חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס, שמראה כיצד הייתה נראית הממשלה לו הבחירות נערכו היום

חלוקת המנדטים

המחנה הממלכתי - 28
הליכוד - 24
יש עתיד - 19
ש"ס - 10
יהדות התורה - 7
רע"ם - 6
הציונות הדתית 6
חדש-תע"ל - 6
ישראל ביתנו - 5
עוצמה יהודית - 5
מרצ - 4
העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

גנץ ממשיך להוביל, הציונות הדתית מתחזקת

לפי מפת הגושים המסתמנת, הממשלה הנוכחית ממשיכה לדשדש עם 52 מנדטים בלבד, מול 62 מנדטים של "ממשלת האחדות" הקודמת. מבחינת חלוקת המנדטים - הסקר לא מפתיע במיוחד. גנץ ממשיך לככב בראש הרשימה עם מספר מנדטים מכובד, על חשבון הליכוד שנמצאת בשפל יחסי לעומת סקרים קודמים, עם 24 מנדטים. 

יש עתיד נשארת עם 19 מנדטים, בדומה לסקרים רבים אחרים. בנוסף, חדש - תע"ל עם 6 מנדטים כמו גם הציונות הדתית שמתחזקת ומקבלת 6 מנדטים גם כן. מי שממשיכה לדשדש למטה היא עוצמה יהודית, עם 5 מנדטים בלבד, לצד מר"צ שממשיכה לשמור בסקרים על יציבות מעבר לאחוז החסימה, עם 4 מנדטים, - זאת על חשבון מפלגת העבודה שיורדת מתחת לאחוז החסימה.

טיבי. ממשיך בשלו

טיבי. ממשיך בשלו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מי אחראי לאלימות במגזר הערבי?

על רקע ההסלמה באלימות בחברה הערבית והעלייה במקרי הרצח הפלילי במגזר, הסקר עסק גם בהתמודדות הממשלה עם האתגר במורכב. 46% מהנשאלים השיבו כי מי שנושא בעיקר האחריות לאלימות במגזר הערבית הוא הנהגת החברה הערבית. לעומת זאת, 27% הטילו את האחריות על כלל הממשלה ואילו 11% השיבו שהשר לביטחון לאומי בן גביר הוא האחראי, ו-6% המשטרה.

עוד נתון מעניין, מראה כי למרות הצהרותיו של בן גביר ורצונו להקים משמר לאומי ואף לערב את השב"כ במלחמה באלימות במגזר הערבי, 34% מהנשאלים השיבו כי השר לשעבר עמר בר לב ניהל טוב יותר את המאבק באלימות לעומת 21% שסבורים שטענו כי בן גביר עושה זאת טוב יותר.