סיבים אופטיים ומסדרון תקשורת: כך תקשר ישראל בין אירופה ואסיה

ישראל תחבר תשתיות תקשורת דרך צינור הנפט של קצא"א בין אילת ואשקלון, מה שיאפשר העברת נתונים מהירה בין מדינות אסיה בדגש על מדינות הסכם אברהם לבין אירופה. נתניהו: "יהפוך את ישראל למרכז תקשורת עולמי" | יועז הנדל: "אושר על ידי בשנה שעברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 20:17 כב בסיון התשפג

סיבים אופטיים ומסדרון תקשורת: כך תקשר ישראל בין אירופה ואסיה
עבודות תשתית בצינור אילת - אשקלון, ארכיון., צילום: Anat Hermony/Flash90

משרדי הממשלה הנוגעים בדבר אישרו היום מתווה מוסכם שיאפשר פרישת סיבים אופטיים ויצירת מסדרון תקשורת בינלאומי לאורך קו צינור הנפט בין אילת לאשקלון (קצא"א). משמעות הדברים היא שישראל תהפוך למסדרון תקשורת בינלאומי למעבר של נתונים דיגיטליים בין מדינות אסיה, בדגש על מדינות הסכמי אברהם, לאירופה ולמערב.

נתניהו וקרעי מגיבים לאישור המתווה צילום: ללא

קצא"א תאפשר לכל חברות התקשורת להשתמש בסיבים

לאחר סיום הפרוייקט, צפוי המהלך להוביל להשקעות של חברות בינלאומיות, להקמת חוות שרתים, לצמיחה כלכלית וליצירת מקומות עבודה. במסגרת המתווה, קצא"א תאפשר לכל חברות התקשורת להשתמש בסיבים אפלים שהיא תפרוש, במחיר שוויוני, שיאפשר תחרות בין חברות התקשורת וגם ייצור מסדרון תקשורת בינלאומי.

דגלי ישראל והאמירויות

דגלי ישראל והאמירויות, עוד חיזוק ליחסים. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

העברת סיבים אופטיים מאסיה ומדינות ערב דרך אילת ואשקלון

לאחר הסיכומים אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו קוטפים היום עוד פירות להסכמי אברהם ההיסטוריים. נעביר סיבים אופטיים מאסיה, מדינות ערב, מאילת לאשקלון ויתר העולם. זה ימשוך משקיעים ויהפוך את ישראל למרכז תקשורת עולמי. זה יזניק את כלכלת ישראל". שר התקשורת שלמה קרעי הוסיף: "זאת בהחלט בשורה גדולה, בעיקר לדרום וערי הפריפריה".

מי שהגיב לדברים הוא שר התקשורת הקודם יועז הנדל שכתב: "המתווה אושר על ידי בשנה שעברה. כל עוד אתם לא עוצרים, כמו בשאר התחומים, בהצלחה".