האינטרנט המהיר מגיע ליישובים חדשים: הרשימה המלאה

ועדת המכרזים הבין-משרדית פרסמה את תוצאות מכרז התמרוץ השני של משרד התקשורת לפריסת סיבים אופטיים בישראל | בין היישובים הזוכים: איתמר, אלון מורה, בארות יצחק ושדה אליהו

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/02/23 16:18 י בשבט התשפג

האינטרנט המהיר מגיע ליישובים חדשים: הרשימה המלאה
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ועדת המכרזים הבין-משרדית בהובלת משרד התקשורת ובשיתוף משרד האוצר ורשות התחרות פרסמה היום (ד') את תוצאות מכרז התמרוץ השני במתווה שמביא לפריסה מלאה של סיבים אופטיים בפריפריה, ממטולה שבצפון, דרך יהודה ושומרון ועד לדרום.

בין היישובים הזוכים שיפרסו בסיבים אופטיים: איתמר, אלון מורה, בארות יצחק, בני ברק, יד מרדכי, טלמון, כיסופים, לביא, מעלה אדומים, משגב עם, נתיבות, עין גדי, עין הנצי"ב, עכו, בית שמש, בית אלפא, דן, , צפת, שער הגולן, שדמות מחולה, שדה אליהו, רחלים, ועוד.

מעלה אדומים

יזכו לפריסת סיבים. מעלה אדומים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קרעי: "תוצאות המכרז מבטיחות שהקידמה הטכנולוגית תגיע לכל בית בישראל"

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי מסר כי "כבר בנאום הכניסה שלי למשרד התקשורת הצבתי לעצמי ולמשרד מטרה לחבר את כל הפריפריה לתשתיות תקשורת.  עכשיו ניתן לומר, מהפכת הסיבים בישראל הקדימה את זמנה ובקצב המהיר בעולם. סיבים אופטיים ב-99.5% מהמדינה יושלמו בעז"ה בתוך כשנתיים, ממטולה שבצפון, דרך יהודה ושומרון ועד לדרום. 

שר התקשורת שלמה קרעי |

שר התקשורת שלמה קרעי | צילום: Flash90, ארגון העיתונאים

עוד הוסיף ואמר כי "תוצאות המכרז מבטיחות שהקידמה הטכנולוגית תגיע לכל בית בישראל, תאפשר חיבור עוצמתי וגלישה מהירה, ותאפשר לכל בית בישראל גישה יעילה לשירותי בריאות מרחוק, תעשייה מתקדמת, ועוד. מהפכת הסיבים היא צעד ראשון בסדרה של מהפכות נוספות שישימו את הפריפריה במרכז הבמה ויצעידו את מדינת ישראל לפסגות חדשות".