יהורם גאון זועם: "מחריבים מבית, הם הבושה"

הזמר וחתן פרס ישראל, יהורם גאון, תקף בחריפות את מפגיני השמאל שהפריעו במהלך "מצעד התמיכה בישראל" בניו יורק: "קשה להבין את התופעה ההזויה הזאת של הבעיטות שאנו בועטים לעצמנו בראש כל העת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/06/23 22:25 כא בסיון התשפג

יהורם גאון זועם: "מחריבים מבית, הם הבושה"
יהורם גאון, צילום: Yossi Zamir/FLASH90

השבוע התקיים בניו יורק מצעד "התמיכה בישראל" בה השתתפו עשרות אלפי צועדים מארגונים יהודים מישראל והתפוצות וביניהם גם שרים וחברי כנסת מישראל, ובכירי ממשלה מארצות הברית. במהלך המצעד, כמה פעילי שמאל הפגינו נגד חברי הממשלה. בתוך כך, הזמר וחתן פרס ישראל, יהורם גאון, כתב היום (שבת) פוסט בעמוד הפייסבוק, בו הוא תקף בחריפות את אותם מפגיני השמאל ומכנה אותם: "מחריבים מבית".

"קשה להבין את התופעה ההזויה הזאת של הבעיטות שאנו בועטים לעצמנו בראש כל העת"

"שאלת טריוויה לימינו אלה, על מה שמענו יותר בחדשות?", פתח גאון את דבריו, "על מצעד הסולידריות שהיה בניו יורק? או על ההפגנה שהייתה לצידו נגד נציגי הממשלה, שהלכו בראשו של מצעד האחווה הזה לעם ישראל. אז זהו שבחדשות אצלנו סיפרו בעיקר על ההפגנה והמגפונים והבושה בושה בושה ובקושי איזו מילה טובה על השמחה הגדולה והאהבה הענקית שהורעפה ואפפה את הצועדים. במצעד באמריקה היו כארבעים אלף חוגגים שמחים ובהפגנה (נגד נציגי המדינה) פחות מאלף אבלים. קשה להבין את התופעה ההזויה הזאת של הבעיטות שאנו בועטים לעצמנו בראש כל העת, כל אימת שמנהיג ישראלי מגיע לביקור באיזו ארץ זרה ומפגינים ישראלים צועקים לו בושה בושה והמקומיים לא מבינים את מחזה העוועים הזה".

צילום: אודי אלמוג עבור ההסתדרות הציונית העולמית

גאון התייחס לההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט. "כי אנחנו כבר רגילים מן הבית להפגנות שבועיות בדרך הביתה בתום יום עבודה, הפגנות שעוצרות את מהלך החיים שלנו, שמבעירות לנו מדורות בכבישים סואנים ומשביתות לנו בתי עסק, מסעדות ומופעים במשך חודשים עד לפשיטת רגל, ואנחנו רגילים ואדישים כמו היתה זו גזירה משמים כשמסבירים לנו בהפגנות בשם הדמוקרטיה שאנחנו 'לא מבינים', ש'אנחנו טועים', ומעמידים אותנו בהפגנות על טעותנו בדרך דמוקרטית, צועקים לנו בהפגנות שבחרנו לא את האנשים הנכונים, וראוי שנבין זאת כבר. ואלה שנבחרו לא ידברו בשום מקום כי הדמוקרטיה תרדוף אחריהם לכל מקום שילכו לדבר. ואפילו שההפגנה עכשיו משנה את נושאיה מדי שבוע, כי הרפורמה בדיונים, מחפשים מדי שבוע נושאים אחרים, שאש החופש מן הדיקטטורה של אלה שנבחרו בטעות, לא תיכבה חלילה וזאת עושים בדרך דמוקרטית".

 "אנחנו מכירים כבר מזמן את התופעה של ה'מחריבים מבית', כמו המרגלים"

הזמר ניסה לדמיין מה חושב אמריקני שצפה במצעד התמיכה בישראל וגם במפגיני השמאל הנושאים דגל ישראל. "כדי להבין את האיוולת, שהייתה בהפגנה נגד מצעד הסולידריות המרהיב שבניו יורק, שמתי עצמי בדמיוני כ'ניו יורקר' שנקלע במקרה למקום, והוא רואה הפגנת סולידריות בעד ישראל עם דגלי ישראל שהם סמל המדינה כשמנהיגים נבחרים מן הארץ (שגם הם לצורך העניין סמלי מדינה לא פחות מן הדגל,)הולכים בראש הצועדים.אני מביט כאמריקאי מקומי מן הצד, ורואה קבוצה אחרת של אנשים שצועקים בושה בושה בושה ויש להם למרבה הפלא אותו הדגל. ואני לא מצליח כ"אמריקאי מניויורק", להבין מי נגד מי פה? כשלשניהם אותו הדגל. וכאמריקאי ,ששומע בושה בושה לצועדים אני חושב שהם הבושה מן הטעם שבידיהם אותו הדגל".

הפגנת מתנגדי הרפורמה, הערב

הפגנת מתנגדי הרפורמה, הערב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בסיום דבריו, השווה גאון את מפגיני השמאל בניו יורק למרגלים.  "לדאבון לב כיהודים אנחנו מכירים כבר מזמן את התופעה של ה'מחריבים מבית', כמו המרגלים ששלח משה לתור את הארץ…"וַיֹּצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ הִוא. ויָּמֻתוּ הָאֲנָשִׁים מוֹצִאֵי דִבַּת הָאָרֶץ רָעָה בַּמַּגֵּפָה לִפְנֵי ה'". סוף ציטוט אז שלא ימותו חלילה , רק שישמיצו את ארצם בארצם! למה לטרוח כל כך רק כדי לספר לגויים מה שהם חשבו וחושבים עלינו במילא בכל הזמנים".