בחירות לרבנות הראשית

בנו של הרב איגרא מאשים את הרב מאיר כהנא: "ההפחדות עשו את שלהן"

לאחר בחירתו של הרב מאיר כהנא כנציג ועדת הרב אריאל לבחירות לרבנות, תוקף אותו בנו של הרב אליעזר איגרא כי הפעיל "לחץ כבד והפחדות" | על ההפסד של אביו: "מצאנו את עצמינו בלי מועמד ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/23 09:14 כ בסיון התשפג

בנו של הרב איגרא מאשים את הרב מאיר כהנא: "ההפחדות עשו את שלהן"
הרב מאיר כהנא, צילום: דוברות בתי הדין הרבניים

כמעט שבוע עבר מאז הכריעה ועדת הרב אריאל כי הרב מאיר כהנא יהיה נציגה בבחירות לרבנות הראשית. בחירתו של הרב כהנא, התקבלה בהפתעה מסויימת לאחר שגבר על הרבנים מיכה הלוי ואליעזר איגרא. בפוסט שפרסם בפייסבוק, מאשים בנו של הרב איגרא את הרב כהנא בהפעלת לחץ על רבנים בוועדה, מה שסלל לטענתו את דרכו של הרב כהנא לניצחון.

החלטתי להסביר מה באמת קרה

"בשורה התחתונה" כותב שמעון איגרא, בנו של הרב, "נבחר הרב מאיר כהנא הרב היותר צעיר והכי פחות מוכר, ועם פחות ניסיון בהנהגה. אז אחרי שבוע של שאלות בלתי פוסקות, החלטתי להסביר מה באמת קרה" הוא כותב.

"הרב כהנא קיבל בסיבוב הראשון 12 קולות ובסיבוב השני 19 קולות. זאת אומרת ששבעה בין חברי הוועדה שבחרו ברב איגרא העבירו את בחירתם לרב כהנא" הוא כותב, "וכאן בא לידי ביטוי הפספוס הגדול, אם הרב איגרא היה מתמודד מול הרב כהנא בסיבוב השני היה מקבל ככל הנראה לפחות 25 קולות מול 12 של הרב כהנא וכן אם היה מתמודד מול הרב מיכה היה מקבל בסביבות ה-23 קולות מול 14 של הרב מיכה".

הרב אליעזר איגרא

הרב אליעזר איגרא, בנו מאשים את הרב כהנא. צילום: מירי אמיתי

"מצאנו את עצמינו בלי מועמד ראוי"

"בגלל קול אחד פחות שקיבל הרב איגרא בסיבוב הראשון" מסביר בנו שמעון, "מצאנו את עצמינו בלי מועמד ראוי ומנוסה שמקובל על כל גווני הציבור. מישיבת הגוש ועד ישיבת הר המור. שהרוב לו היה זוכה בוועדה היה רחב ביותר ולא בפער קטן כפי שקרה. מועמד שגם וודאי היה עובר בקלות רבה את השותפות עם ש"ס והחרדים".

הרב כהנא והרב אריאל

הרב כהנא והרב אריאל לאחר הניצחון בוועדה. צילום: כיפה

בהמשך הפוסט, הוא מסביר מה קרה בימים שלפני הבחירות וטוען ללחץ גדול והפחדות מצידו של הרב כהנא: "יומיים לפני הבחירות התחיל לחץ מטורף מצד המועמד הנבחר על מספר רבנים שאם הם יצביעו לרב איגרא, הדבר יביא לבחירתו של הרב מיכה הלוי, השכנוע המסיבי וההפחדות עשו את שלהם וזה הביא כמה רבנים להעביר את הצבעתם ברגע האחרון מהרב איגרא לרב כהנא" הוא כותב ומסכם: "תורתו והנגתו עשרות בשנים היא הכרטיס ביקור שלו ובזה נמדדה בחירתו. חבל לנו שההליך התנהל אחרת".

יועצו של הרב כהנא: "הקמפיין היה מדוקדק, נקי ומזוקק"

מי שהגיב לפוסט של איגרא, הוא יועצו האסטרטגי של הרב כהנא אודי טנא. טנא, שהוא גם קרוב משפחתם של משפחת איגרא כתב: "אח אהוב, בגלל שאנחנו גם קרובי משפחה אז שלא יהיה לך ספק כמה אני אוהב אותך. בתוך אחד שהיה מעורב בקמפיין של הרב כהנא, אני יכול להגיד לך שהוא התנהל בדיוק כמו שרבותינו בישיבת קריית שמונה ביקשו מאיתנו. אותי גייסו למשימה מוריי ורבותיי והקמפיין הזה, היה מדוקדק, נקי ומזוקק".

טנא הוסיף: "הרב כהנא סופר ראוי וכמובן שגם אביך סופר ראוי. הקב"ה כנראה רצה את הרב מאיר כהנא בעמדה זו. הכי חשוב שבע"ה יבחר רב ציוני דתי והאמת והשלום אהבו. אוהבך". הדברים פחות שכנעו את איגרא שכתב בתגובה: "המציאות לא ככה".