הפסקות חשמל נוספות? בחברת החשמל נערכים לקראת השרב בשישי

לאחר הפסקת החשמל היזומה בשבוע שעבר: חברת החשמל הודיעה כי היא נערכת לקראת החום הקיצוני הצפוי ביום שישי ומתגברת צוותים, מכינה ציוד וקווי מתח כדי להיזהר בעיקר מפני שרפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 15:47 יט בסיון התשפג

הפסקות חשמל נוספות? בחברת החשמל נערכים לקראת השרב בשישי
חברת החשמל נערכת לשרב, צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

כתוצאה משרב כבד הפסקת חשמל יזומה וחריגה בהיקפה נרשמה בסוף השבוע שעבר, והותירה יישובים רבים ברחבי הארץ ללא חשמל לשעות ארוכות. היום (ה'), לקראת החום הקיצוני הצפוי מחר, חברת החשמל ניסתה להרגיע את הציבור והודיעה כי היא ערוכה לשרב הכבד וכן נערכה בכוחות מתוגברים במוקדי השרות, בשטיפת קווי מתח, תגבור צוותי תגובה, קידום גנרטורים, במות הרמה וכל ציוד הכרחי לתיקון נזקים שעלולים לקרות, בעיקר מחשש לשרפות.  

עוד נמסר, כי בהנחיית חברת נגה, החברה לניהול המערכת, כל יחידות הייצור הזמינות של החברה פועלות וערוכות לתת מענה בהתאם לצורך. "נציין, כי חברת החשמל מייצרת כיום רק כמחצית מסך ייצור החשמל במשק, את היתר מייצרים יצרנים פרטיים, מרביתם מגז טבעי ומיעוטם באנרגיות מתחדשות", נאמר מטעם החברה. בנוסף, היום עובדי החברה מבצעים היום שטיפת קווי הולכה להסרת האבק שהצטבר בשל האובך באזור כרמי יוסף וחדרה. זאת, מכיוון שהאבק עלול לגרום לקצרים ברשת החשמל.

הפסקת חשמל

הפסקת חשמל צילום: חן לפידות פלאש 90

חברת החשמל - אלה האשמים בהפסקת החשמל בשבוע שעבר

נזכיר כי בעקבות הפסקת החשמל היזומה בשבוע שעבר, מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, טען כי האשמה בתקרית היא חברת "נגה" שאחראית על הפעלת תחנות הכוח, שדרשה מחברת החשמל להפעיל תחנות כוח ללא התראה מספקת מראש, מה שמנע מחברת החשמל להיערך בהתאם. שפיגלר האשים גם את הממשלה וסחבת הבירוקרטיה בארץ, וכן הוסיף וטען שהעדר המשילות בנגב גרם גם הוא למשבר: "אין הולכה בדרום כי אנו פורסים קווים והבדואים לוקחים אותם".

בתוך כך, חברת החשמל הודיעה כי היא עומדת לרשות ציבור הלקוחות במגוון אמצעי הקשר: דף הפייסבוק, אתר האינטרנט, שירות ווטסאפ למספר 0557000103 ומרכז שירות 103 של החברה, "נטפל בכל תקלה או מפגע אשר עלולים לנבוע כתוצאה מהחום הכבד".