מנכ"ל חברת החשמל חשף: ביישובים דתיים לא הייתה הפסקת חשמל

מאיר שפיגלר אמר כי בחברת החשמל החליטו שהפסקת החשמל היזומה שהתקיימה בערב שבת, תפסח על היישובים הדתיים, כי "ניתוקי החשמל פוגעים בשבת שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 15:02 טז בסיון התשפג

מנכ"ל חברת החשמל חשף: ביישובים דתיים לא הייתה הפסקת חשמל
מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל, צילום: יוד צילומים

מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל התייחס היום (ב') בוועידת איגוד המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות, להפסקת החשמל היזומה בליל שבת, במהלכה 300 אלף בתים ברחבי הארץ נותקו זמנית מרשת החשמל.

שפיגלר חשף כי הניתוק היה בררני, והבדיל בין בתים שומרי שבת לכאלה שלא: "ישובים בהם יש תושבים דתיים לא נותקו מרשת החשמל כדי לא לפגוע בהם בשבת, חיברנו אותם לחשמל וניתקנו ישובים אחרים".  

"ניתוקי החשמל פוגעים בשבת שלהם"

שפיגלר הסביר את ההחלטה: "ביום שישי האחרון, בערב שבת היו אנשים דתיים שעובדים עם פלטות ומכשירים חשמליים, שברגע שהיו ניתוקי חשמל המכשירים לא חוזרים לפעול ופוגעים בשבת שלהם". לדבריו: "לכן יצאה הוראה נחרצת לחבר לרשת החשמל לפני כניסת שבת, את כל אותם ישובים בהם מתגוררים רוב דתי ולנתק מרשת החשמל מקומות אחרים בארץ".

תחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה. אילוסטרציה

תחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה. אילוסטרציה צילום: Yaacov Cohen/Flash90

מלבד זאת, שפיגלר הוסיף כי גם חלקים שונים בדרום הארץ בהם יש רפתות שיש בהם בעלי חיים שהיו בשמש היוקדת ובכדי למנוע תמותת בעלי החיים, חוברו לאספקת החשמל וניתקו מקומות אחרים. 

לטענת שפיגלר, האשמה בהפסקת החשמל היא חברת "נוגה" שאחראית על הפעלת תחנות הכוח, שדרשה מחברת החשמל להפעיל תחנות כטח ללא התראה מספקת מראש, מה שמנע מחברת החשמל להיערך בהתאם. שפיגלר האשים גם את הממשלה וסחבת הבירוקרטיה בארץ, וכן הוסיף וטען שהעדר המשילות בנגב גרם גם הוא למשבר: "אין הולכה בדרום כי אנו פורסים קווים והבדואים לוקחים אותם".