מהפכה בצה"ל: כל הבשר קיבל את הכשרות המחמירה

ראש ענף הכשרות בצה"ל, סא"ל הרב חיים ויסברג, הודיע כי כל הבשר בצה"ל, הגולמי והמעובד, הוא ברמת כשרות חלק: "מתוך רצון להעניק לכל החיילים מזון ברמת כשרות גבוהה ולאפשר לכלל החיילים לאכול יחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 15:03 יט בסיון התשפג

מהפכה בצה"ל: כל הבשר קיבל את הכשרות המחמירה
חדר אוכל בבסיס צה"ל, צילום: Photo by Yaakov Naumi/Flash90

ראש ענף הכשרות בצה"ל, סא"ל הרב חיים ויסברג, הודיע היום (ה') כי כל הבשר בצה"ל הגולמי והמעובד הוא ברמת כשרות חלק. ההודעה באה לאחר שהפריט הבשרי האחרון, ההמבורגר, עבר לאחרונה מכשרות רגילה לכשרות חלק.

תחת הכותרת "חד וחלק", ראש ענף הכשרות בצה"ל  ציין בהודעתו כי מעתה יוכלו החיילים המקפידים לאכול בשר בכשרות חלק לאכול יחד עם חבריהם. "מתוך רצון להעניק לחיילים מזון ברמת כשרות גבוהה ולאפשר לכלל החיילים בצה"ל לאכול יחד", כתב הרב. במכתב הודה הרב ויסברג לכל העוסקים במלאכה, ביניהם לרת"ח השברת מזון סא"ל אורטל אדרי, למדור כשרות מרכז ההספקה המטכ"לי ולעומד בראשה, רס"ן הרב אלעד כהן.

צילום: צה"ל

בעקבות טיגון שניצלים במחבת חלבי: מג"ד בתותחנים תקף נגד של הרבנות

אחת הסוגיות המורכבות בצה"ל כי סוגיית הכשרות. בחודש דצמבר, התרחש אירוע אלימות חריג במוצב בחטמ"ר מנשה אותו אייש גדוד של התותחנים, בו קצין אוחז בחוזקה בחולצת נגד משגיח הכשרות, בעקבות האוכל שנזרק לפח בעקבות שניצלים שטוגנו במחבת חלבי. בעקבות המקרה, בדובר צה"ל מסרו כי התנהלותו של הקצין "אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל".