בלעדי בכיר בקואליציה מאיים: מתן כהנא לא יהיה נציג האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים

שר הדתות לשעבר הגיש את מועמדותו לתפקיד נציג האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים. בכיר בקואליציה הגיב למועמדות, ומסר ל"חדשות כיפה": אם כהנא ייבחר לאופוזיציה לא יהיה נציג

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/06/23 18:15 יח בסיון התשפג

בכיר בקואליציה מאיים: מתן כהנא לא יהיה נציג האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים
חה"כ מתן כהנא | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע הבא תתכנס ועדה מיוחדת אשר במהלכה ייבחרו נציגי הכנסת לוועדות לבחירת שופטים, דיינים וקאדים. בשבוע שעבר פרסמנו כי שר הדתות לשעבר, מתן כהנא, מתכוון להתמודד על נציגות בוועדה למינוי דיינים, והיום (ד') הוא הגיש את מועמדותו. בכיר בקואליציה הגיב למועמדות, ומסר ל"חדשות כיפה" כי אם כהנא יהיה נציג האופוזיציה לוועדה למינוי דיינים - לאופוזיציה לא יהיה נציג.

נציין כי בין הקואליציה והאופוזיציה יש נוהג לפיו הקואליציה נותנת נציג אחד לאופוזיציה. עם הגשת מועמדותו של שר הדתות לשעבר, בקואליציה מאיימים כי אם הוא יהיה הנציג - הם לא יכבדו את הנוהג. 

המועמדות של כהנא |

המועמדות של כהנא

תמנו שטה המועמדת המוסכמת על לפיד וגנץ

מוקדם יותר, במקביל לשיחות על הוועדה למינוי שופטים בבית הנשיא, בשעות הצהריים הושגו הסכמות בין יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לבין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: המחנה הממלכתי תקבל את הנציגות בוועדה למינוי דיינים, ומי שתהיה הנציגה היא חברת הכנסת פנינה תמנו שטה. 

כלל חברי הכנסת רשאים להגיש מועמדות לתפקיד היוקרתי, אולם ככל הנראה את המקום תמלא אישה, שכן על פי חוק צריך נציגות גברית ונציגות נשית. הבחירות לוועדות למינוי שופטים ודיינים יתקיימו ביום רביעי הבא, 14.6 בשעה 11:00.