הסכמות בין גנץ ללפיד: זאת תהיה נציגת האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים

במקביל לשיחות על הוועדה למינוי שופטים בבית הנשיא, גנץ ולפיד הגיעו להסכמות בנושא אחר: המחנה הממלכתי תקבל את נציגות האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים, ואת התפקיד תמלא חברת הכנסת פנינה תמנו שטה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/06/23 16:48 יח בסיון התשפג

הסכמות בין גנץ ללפיד: זאת תהיה נציגת האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים
חברי הכנסת גנץ ולפיד | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא הבוקר (ד') להעמיד מועמדת מוסכמת אחת של האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים ואף ויתר על המועמדת מטעמו. במקביל לשיחות על הוועדה למינוי שופטים בבית הנשיא, בשעות הצהריים הושגו הסכמות בין גנץ ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד בנושא אחר: המחנה הממלכתי תקבל את הנציגות בוועדה למינוי דיינים. בנוסף, אנחנו מפרסמים לראשונה כי פנינה תמנו שטה תהיה נציגת האופוזיציה בוועדה.

גנץ: "זה לא הזמן לחשבונות פוליטיים ולמאבקי אגו"

כאמור, הבוקר קרא גנץ לראשי סיעות האופוזיציה להגיע להסכמות בעניין הנציגות בוועדה לבחירת שופטים: "זה לא הזמן לחשבונות פוליטיים ולמאבקי אגו", כתב בפנייתו אליהם. "מרגע שבקואליציה העמידו יותר ממועמד אחד, שאלת ההתאמה של המועמד מטעם האופוזיציה חשובה, אך חשובה פחות מעצם היבחרותו. לכן, מתוך אחריות לאומית, החלטתי שסיעת המחנה הממלכתי לא תעמיד מועמד לוועדה לבחירת שופטים. אסור לקחת סיכון על חשבון מדינת ישראל".

גנץ המשיך וכתב: "עשרות פעמים בחיי סיכנתי את חיי למען המדינה, גם תחת אש, אומר הבוקר לחבריי באופוזיציה - את הסיכון הזה לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית יש רק דרך אחת למנוע. לשים מועמדת אחת. לשים את ישראל לפני הכל. בכוונתי לעשות כל מה שאוכל בכדי שכך יקרה. אני קורא לשתי המועמדות, שתיהן ראויות, ולשני ראשי המפלגות הנוספים – יאיר לפיד ומרב מיכאלי, להגיע להסכמה ביניהם ולעבוד כאגרוף אחד בכדי שהמועמדת שנעמיד כאופוזיציה תיבחר".

לפיד: "אני סומך על קארין, שרה לשעבר"

מוקדם יותר היום תמך לפיד במועמדותה של חברת הכנסת קארין לתפקיד נציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. "בימים בהם הדמוקרטיה תחת התקפה, האופוזיציה מתייצבת יחד להגנה על מערכת המשפט. אני סומך על קארין, שרה לשעבר, חברה בצוות ההידברות בבית הנשיא ומשפטנית עם ניסיון רב, שתדע לשמור על הועדה לבחירת שופטים מפני דילים.