סגנית הנשיא ביקרה את הרפורמה המשפטית; שר החוץ הגיב: היא לא מבינה בזה

סגנית נשיא ארה"ב רמזה בנאומה לרפורמה המשפטית ואמרה כי "יש לשמור עליה עצמאית". שר החוץ הגיב לדבריה בראיון הבוקר ברשת ב': "אם נשאל אותה מה מפריע לה ברפורמה - היא לא תדע לציין אפילו סעיף אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 10:00 יח בסיון התשפג

סגנית הנשיא ביקרה את הרפורמה המשפטית; שר החוץ הגיב: היא לא מבינה בזה
שר החוץ אלי כהן ואנתוני בלינקן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ בביקורת על קמלה האריס: אחרי שסגנית נשיא ארצות הברית נאמה אמש (ד') באירוע לציון 75 שנים לעצמאות ישראל - בו נכח גם יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן, נאום בו רמזה על הרפורמה כאשר אמרה "אמריקה תוסיף לעמוד על הערכים המשותפים לשתי המדינות, כולל חיזוק המוסדות הדמוקרטיים, ועל מערכת משפט עצמאית", שר החוץ אלי כהן תוקף את דבריה ואומר שסגנית הנשיא קמלה האריס לא מבינה ברפורמה.  

סגנית הנשיא קמלה האריס

סגנית הנשיא קמלה האריס צילום: shutterstock

"היא לא תדע להגיד אפילו סעיף אחד"

בראיון שקיים שר החוץ אלי כהן בכאן רשת ב' בתכנית קלמן ליברמן , התייחס שר החוץ לדבריה של האריס ואמר,  "אם נשאל את קמלה האריס מה מפריע לה ברפורמה, היא לא תדע להגיד אפילו סעיף אחד".

כהן עוד הוסיף ואמר כי כשהוא שואל מתנגדי רפורמה מה בדיוק מפריע להם ברפורמה המשפטית מרבית הנשאלים לא יודעים אפילו להצביע מה מפריע להם בה, כהן הוסיף, "גם לשופטים בארצות הברית אין זכות וטו על מי יחליף אותם" וסיכם כי הרפורמה תגרום לכך שיחזור האמון במערכת המשפט ותיווצר הטרוגניות במערכת המשפט. 

"אני לא יודע אם היא קרא את החוק"

בהמשך אמר שר החוץ כי הוא לא חושב שקמלה האריס בכלל קראה את הצעת החוק "אני לא יודע אם היא קרא את החוק - הערכה שלי שהיא לא קראה את החוק".